معرفی بهترین برندهای پروژکتور ال ای دی بازار ایران

تاریخ انتشار:
1400/04/19
نویسنده:
مریم حیدری
مدت مطالعه:
4 دقیقه
آموزش نورپردازی
اشتراک گذاری
معرفی بهترین برندهای پروژکتور ال ای دی بازار ایران

اگر قصد نورپردازی بیرونی را داشته باشید، پروژکتور بهترین گزینه است. پروژکتور یا همان نورافکن علاوه بر قیمت مناسب در مقایسه با محصولات دیگر، تنوع رنگ نور بالایی دارد و به حالت‌های مختلفی قابل نصب است. پروژکتورهای جدید برعکس نسل قدیم، مصرف برق بسیار کم و طول عمر بسیار بالایی دارند. امروزه از پروژکتور برای نورپردازی خیابان‌ها، کوچه‌ها، ورزشگاه‌ها، حیاط خانه‌ها، محوطه ویلاها و باغ‌ها و موارد بسیار دیگری استفاده می‌شود. تنوع کاربردهای آن نشان دهنده طراحی کاربردی این محصول است که باعث این انعطاف پذیری شده است.

با توجه به کاربرد بالای این محصول و تقاضای زیاد بازار، شرکت‌های مختلفی در ایران به ساخت و یا واردات پروژکتر اقدام می‌کنند. در ادامه این مقاله تمامی برندهای محبوب و باکیفیت بازار را بررسی می‌کنیم و مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها را بررسی می‌کنیم. با خواندن این مقاله یک آشنایی کلی با بهترین برندهای پروژکتور ال ای دی در بازار ایران پیدا خواهید کرد. اگر هنوز با ساختار پروژکتور آشنا نیستید، قبل از خواندن ادامه متن، مقاله “راهنمای کامل خرید انواع چراغ پروژکتور” را مطالعه کنید.

پروژکتور صبا ترانس

پروژکتور صباترانس از خوش‌قیمت‌های بازار است. محصولات این برند تنوع بالایی دارند و تمامی آن‌ها در مقابل نفوذ آب، رطوبت و سایر ذرات خارجی مقاوم هستند. بیشتر محصولات مارک صباترانس، بر اساس تکنولوژی ال ای دی LED، اس ام دی SMD و سی او بی COB ساخته می‌شوند و فوق العاده کم مصرف هستند.

درجه حفاظت پروژکتورهای صباترانس، وابسته به مدل، IP65 یا IP66 یا IP67 است. البته درجه حفاظت بیشتر محصولات صبا IP65 است. یکی از مزیت‌های این برند تنوع رنگ نور است، بنابراین اگر قصد نورپردازی نما با رنگ‌های مختلفی را دارید،‌ می‌توانید به سراغ این برند بروید. یکی از بهترین تجهیزاتی که ساختاری شبیه به پروژکتور دارد و برای نورپردازی بیرونی استفاده می‌شود، وال واشر است که تنوع محصولات صباترانس در آن بی‌نظیر است.

به طور کلی تمرکز صباترانس بیشتر روی تولید پرژکتور و وال واشر است و در نتیجه تنوع محصولاتش در این حوزه خوب اما در سایر تجهیزات نورپردازی بسیار کم است. پروژکتورها و وال واشرها صبا ترانس دارای گارانتی به مدت 12 ماه و طول عمر تقریبی 25000 ساعت هستند. تمامی پروژکتورها و وال واشرهای صباترانس را با قیمت کارخانه از آرتا الکتریک می‌توانید خریداری کنید.

پروژکتور آلتون رای

به گفته خیلی از فعالان حوزه روشنایی، آلتون رای یکی از باکیفیت‌ترین برندهای روشنایی است. پرژکتورهای آلتون‌رای بسیار باکیفیت هستند و از بهترین مواد موجود در بازار ساخته می‌شوند. محصولات التون، در مقایسه با بسیاری از برندهای رقیبش در بازار، از نظر میزان روشنایی (در توان مشابه) بسیار پرنورتر و ماندگارتر است.

طبق گفته شرکت آلتون رای، محصولات این برند طول عمر تقریبی 50000 ساعت دارند که در مقایسه با برندهای دیگر بسیار بیشتر است. از دیگر مزیت‌های این برند، گارانتی ۳ ساله و ۵ سال خدمات پس از فروش است. تراشه به کار رفته در چراغ‌های التون، EPISTAR تایوان یا OSRAM آلمان است. به نظر تنها ایرادی که به این برند وارد است، قیمت بالای محصولاتش است، اما با توجه به کیفیت بالا و سایر خدماتی که ارائه می‌دهد، منطقی است. البته مشکل دیگر این برند، تنوع پایین است، البته مدل‌های عرضه شده، تمامی نیازهای مصرف کنندگان را پوشش می‌دهند. پروژکتورهای آلتون رای را با قیمت کارخانه در آرتا الکتریک به فروش می‌رسند.

پروژکتور مازی نور

مازی نور نیز از بهترین برندهای پروژکتور ال ای دی در بازار ایران است. مازی نور از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین برندهای حوزه روشنایی است. چراغ‌های خیابانی این برند بسیار معروف هستند و در پروژه‌های روشنایی بسیاری به کار رفته‌اند. محصولات مارک مازی نور، طبق آخرین تکنولوژی‌های جهانی ساخته می‌شوند و بسیار باکیفیت هستند.

درجه حفاظت پرژکتورهای مازی نور عموماً IP66 است، بنابراین می‌توان در شرایط سخت از آن‌ها استفاده کرد، بدون اینکه نگران خرابی و یا نفوذ آب بود. تمامی محصولات مازی نور دارای گارانتی معتبر هستند. البته قیمت مازی نور هم مانند آلتون رای گران به نظر می‌رسد اما کیفیت فوق خوب محصولاتش کاملاً آن را جبران می‌کند. مازی نور از بهترین تراشه‌ها استفاده می‌کند و 36 ماه گارانتی دارد. یکی دیگر از خوبی‌های مازی نور، راندمان نوری بالاست، در مقایسه با برندهای دیگر با مصرف برق کمتر نور بیشتری می‌تاباند و البته که نور آن یکدست و فاقد سوسو است.

پروژکتور شعاع

مارک شعاع از قدیمی‌ترین و بهترین‌های حوزه روشنایی است. گروه صنعتی شعاع با بیش از 60 سال سابقه از پیشگامان صنعت روشنایی ایران است که انواع تجهیزات روشنایی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. به همین علت شاید بتوان نورافکن‌های شعاع را در صدر لیست بهترین برندهای پروژکتور ال ای دی در بازار ایران قرار داد.

ویژگی اصلی محصولات شعاع یعنی کیفیت، باعث محبوبیت این برند در ایران شده است. البته کیفیت خیلی خوب محصولات شعاع موجب شده است که در دسته برندهایی با قیمت متوسط رو به بالا قرار بگیرد. اما بدون شک محصولات آن، ارزش هزینه پرداختی را دارند.

در ساخت پرژکتورهای شعاع از بهترین مواد موجود در بازار استفاده می‌شود و در مقابل ذرات خارجی غیرقابل نفوذ هستند. پروژکتورهای شعاع به دو دسته نسل قدیم و نسل جدید تقسیم بندی می‌شوند. برعکس بسیاری از برندها که تمامی پروژکتورهای قدیمی مانند متال هالید، بخار سدیم و… را از سبد محصولاتشان حذف کرده‌اند، شعاع هنوز هم با تنوع بالایی انواع قاب و لامپ پروژکتورهای قدیمی را به بازار عرضه می‌کند.

البته شعاع انواع پروژکتور ال‌ای‌دی را در سال‌های اخیر به بازار عرضه کرده است که با طول عمر تقریبی بیش از 30000 ساعت، عملکرد بسیار خوبی دارند. محصولات این برند دارای گارانتی 12 ماهه هستند. بدنه پروژکتورهای LED شعاع از مواد آلومینیومی و استیل عموماً ساخته می‌شود در نتیجه مناسب نصب در محیط‌هایی با شرایط آب و هوایی سخت هستند.

پروژکتور فاین الکتریک

فاین الکتریک (FEC) در سال 1385 فعالیتش را آغاز کرده است. اف ای سی اگرچه سابقه کوتاهی در مقایسه با برندهای مطرح بازار دارد اما در همین مدت کوتاه توانسته است در رده بهترین‌ها قرار گیرد. سبد محصولات فاین الکتریک بسیار متنوع و کامل است و منطبق با آخرین استانداردهای جهانی ساخته می‌شوند.

نورافکن‌های فاین الکتریک بر اساس تکنولوژی ال ای دی ساخته و به دو دسته کلی COB و SMD تقسیم بندی می‌شوند. این نورافکن‌ها بسیار کم‌مصرف و باکیفیت هستند. در ساخت بدنه آن‌ها از آلومینیوم استفاده می‌شود و در برابر نفوذ آب، رطوبت و… مقاوم هستند.

فاین الکتریک نیز مانند سایر برندهای خوب قیمت بالایی دارد اما با توجه به طول عمر تقریبی 30000 ساعتی محصولاتش و گارانتی معتبری که ارائه می‌دهد، از بهترین‌ها است. تمامی محصولات فاین الکتریک در سایت آرتا الکتریک موجود است و با بهترین قیمت بازار می‌توانید خریدتان را انجام دهید.

پروژکتور لنا افراتاب

احتمالاً “افراتاب” را بر روی لامپ‌های بسیاری مشاهده کرده‌اید. در واقع لامپ‌های افراتاب زیر مجموعه لنا افراتاب است. محصولات لنا افراتاب بسیار متنوع هستند و با کیفیت خوبی طراحی شده‌اند. پروژکتورهای لنا اگرچه تعدادشان کم است اما متوسط طول عمر آن‌ها 10 سال است و در مقابل نفوذ آب و باران مقاوم هستند.تمامی محصولات لنا افراتاب 2 سال گارانتی دارند.

پروژکتور اکووات

اکووات در سال 1391 تاسیس شده است و از جدیدترین برندهای حوزه روشنایی است. محصولات این برند از کیفیت خوبی برخوردار هستند و برای کاربردهای مختلف نورپردازی طراحی و تولید شده‌اند. پروژکتورهای اکووات از بهترین مواد آلومینومی ساخته می‌شوند و در مقابل نفوذ آب و باران مقاوم هستند. پروژکتورهای این برند در محدوده توان 80 وات تا 200 وات بوده و در رنگ نورهای زرد، طبیعی و سفید موجود هستند. تمامی محصولات اکووات 3 سال گارانتی دارند.

پروژکتور دلتا

اگر به دنبال یک محصول خوب و قیمت مناسب هستید، دلتا برای شما مناسب است. مارک دلتا در حوزه نور و روشنایی فعال است و انواع لامپ کم مصرف، ال ای دی و پروژکتور به بازار عرضه می‌کند. پروژکتور دلتا با بهره‌گیری از فناوری ال ای دی ساخته می‌شود. فاقد جیوه و امواج مضر است. با توجه به درجه حفاظت IP65 آن، مناسب نورپردازی داخلی و خارجی است. دلتا، 12 ماه گارانتی دارد و یک انتخاب مقرون به صرفه است.

پروژکتور تکنوتل

مزیت اصلی تکنوتل قیمت تقریباً ارزان است. این برند انواع پروژکتورهای نسل جدید ال ای دی (SMD و COB) را به بازار عرضه می‌کند. تمامی محصولات یکسال گارانتی دارند و مناسب استفاده در فضای بیرونی هستند. کیفیت پروژکتورها خوب است و طول عمر تقریبی 20000 ساعت دارند. ایراد مهمی که می‌توان به این برند داشت عدم تنوع مدل‌ها و قدرت پروژکتورهای موجود است.

پروژکتور EDC

ای دی سی شرکتی ایرانی است که محصولات روشنایی باکیفیتی به بازار عرضه می‌کند. پروژکتورهای این برند شناخته شده و قیمت آن‌ها متوسط است. EDC محصولاتش را منطبق با آخرین تکنولوژی‌ها و استانداردهای روز به بازار عرضه می‌کند. پروژکتورهای ال ای دی این برند طول عمر تقریبی 25000 با یک سال گارانتی دارند. بزرگترین اشکال محصولات ای دی سی، نوع پخش آن و کم بودن محصولاتش در بازار است.

نتیجه

در این مقاله تلاش شد کاملاً صادقانه تمامی مارک های خوب نورافکن را بررسی کنیم. تقریباً تمامی برندهای معتبر بازار و ویژگی‌های خوب و بد تمامی مدل‌ها ذکر شد. اگر فکر می‌کنید، جای محصولات شرکت خاصی در این لیست خالی است، برای ما بنویسید تا در بروزرسانی‌های بعدی به سراغ آن برویم.

دیدگاه های کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.