10 لوستر معروف جهان به همراه عکس

تاریخ انتشار:
1399/12/02
نویسنده:
مریم حیدری
مدت مطالعه:
2 دقیقه
آموزش نورپردازی
اشتراک گذاری
9 لوستر معروف جهان به همراه عکس

در طول تاریخ، لوسترها نمادی از تجمل و جایگاه اجتماعی بوده‌اند و هنوز هم به عنوان نمادی از ثروت، سلیقه خوب می‌باشند. اولین لوسترها در دوره قرون وسطایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و شامل شمعدانی‌های بسیاری بودند که با چوب به هم متصل شده و مخصوص مناطق و خانواده‌های ثروتمند جامعه بوده‌اند.

با گذشت زمان، طراحی و ساخت لوسترها به دلیل تاثیرات فناوری، مد و سیلقه تغییر کرده است. امروزه انواع لوسترها از جنس شیشه‌، کریستال، طلا، نقره، چوب، فلز، برنز و… ساخته می‌شوند و جلوه فوق العاده زیبایی به اتاق‌ها می‌دهند.

اگرچه لوستر یک کالای لوکس است اما هنوز هم یک ابزار محبوب نورپردازی است که باعث زیباتر شدن دکوراسیون و افزایش تاثیر بر روی حس مثبت افراد می‌شود.

معروف‌ترین لوسترهای جهان در چه کشورهایی هستند؟

برای این‌که یک لوستر در لیست معروف‌ترین لوسترهای جهان قرار بگیرد؛ باید ویژگی‌های خاص و متفاوتی داشته باشد. برخی از لوسترها به دلیل بزرگی که دارند به آن‌ها لقب بزرگترین لوستر جهان را می‌دهند. برخی از آن‌ها دارای شکوه و عظمت خیره‌کننده‌ای هستند که نظر هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کند. همچنین برخی از لوسترها در جهان هستند که به دلیل پیشینه و گذشته‌ای که دارند مورد توجه قرار گرفته‌اند. در ادامه عکس 10 لوستر معروف جهان که زیباترین لوسترهای جهان هستند را به همراه تاریخچه آن‌ها و محل نصبشان مشاهده می‌کنید.

1- بهترین لوستر جهان؛ Bath Assembly Rooms، انگلستان

ساختمان Bath Assembly Rooms در سال 1769 توسط John Wood به عنوان یک مجموعه سلطنتی طراحی شده است. سالن این بنا در ابتدا برای میزبانی رویدادهای بزرگ اجتماعی رده‌های بالای جامعه، مانند ازدواج‌های سلطنتی، استفاده می‌شده است. در رمان‌های جین آستین و کارهای چارلز دیکنز از این ساختمان به عنوان سالن برگذاری عروسی نام برده شده است. این مجموعه در سال 1771 با 9 لوستر نورپردازی می‌شود و امروزه یکی از بهترین مجموعه‌های باقی مانده از قرن 18 هستند.

Bath Assembly Rooms، انگلستان

2- زیباترین و بزرگترین لوستر جهان؛ buckingham palace، لندن

از سقف طلای جان نش در کاخ باکینگهام، یک لوستر آبشاری زیبا با ابعاد سلطنتی آویزان شده است. این لوستر زیبا بسیار پرتجمل است و مخصوص خانواده‌ها سلطنتی طراحی شده است. یافتن چنین لوستری در سطح جهان تقریباً غیرممکن است.

buckingham palace، لندن

3- زیباترین لوستر جهان؛ Dolmabahçe Palace در استانبول

از سقف کاخ دولما باغچه، لوستر کریستالی عجیب، زیبا و خاص آویزان شده است. این لوستر 750 چراغ و وزن تقریبی 4.5 تن دارد و یکی از بهترین و معروفترین لوسترها در جهان است. این لوستر نمادی عالی برای زیبایی، ظرافت و شکوه است و هدیه ملکه ویکتوریا به سلطان عبدالمسید بوده است.

4- خاص‌ترین لوستر دنیا؛ V&A Museum، لندن

در موزه V&A لندن، لوستری خاص و متفاوت با طراحی عجیب و به رنگ‌های سبز، زرد و آبی آویخته شده است که می‌توان به آن نام خوشگل ترین لوستر دنیا را داد. این لوستر که در سال 2001 در ورودی موزه نصب شد و بیش از 8 متر ارتفاع دارد و از شیشه‌هایی با طرح‌های عجیب در آن استفاده شده است.

V&A Museum، لندن

5- بزرگترین لوستر جهان؛ Escalator Hall، لندن

لوستر شیشه‌ای نصب شده در سالن پله برقی، باعث ایجاد جلوه‌ای خیره کننده در مرکز خرید هارودز در لندن شده است. این شاهکار توسط مجسمه ساز معروف، دیل چیهولی Dale Chihuly، طراحی شده و از حدوداً 900 قطعه شیشه ساخته شده است.

Escalator Hall، لندن

6- سنگین‌ترین و خاص‌ترین لوستر دنیا؛ Paris Opera House، پاریس

لوستر خانه اپرای پاریس توسط Charles G طراحی شده است. این لوستر برنز کریستالی وزن تقریبی 7 تن دارد و در اواسط قرن نوزدهم طراحی شده و با جزئیات بسیاری تراش خورده است. قیمت این لوستر حدوداً 30000 فرانک طلا تخمین زده می‌شود و باعث ایجاد جلوه‌ای باشکوه در خانه اپرا شده است.

Paris Opera House

7- باشکوه‌ترین لوستر جهان؛ Chandelier Bar، وگاس

در وگاس لوستر بار در 3 طبقه با لوستر مدرن و رنگی دیزاین شده‌اند. این معماری فوق العاده از ترکیب بیش از 2 میلیون قطعه کریستالی ساخته شده است و جلوه‌ای فوق العاده دارد.

Chandelier Bar، وگاس

8- لوستر بزرگ Brighton Pavilion در انگلیس

در کاخ برایتون با ورود به اتاق تشریفات لوستر خیره کننده آن را که توسط رابرت جونز طراحی شده است، نظر همگان را جلب می‌کند. این لوستر به ارتفاع تقریبی 9 متر ساخته شده است.

Brighton Pavilion، انگلیس

9- زیباترین لوستر کریستالی دنیا؛ Metropolitan Opera House، نیویورک

لابی سالن اپرای متروپولیتن نیویورک در دهه 1960 با 11 لوستر کریستالی نورپردازی شده است. سالن اجتماع این اپرا نیز با 21 لوستر روشن شده است.

Metropolitan Opera House، نیویورک

۱۰- بزرگترین لوستر دنیا در مسجد جامع سلطان قابوس، عمان

لوستر 14 متری آویزان در مسجد جامع سلطان قابوس، یکی از لوسترهای شناخته شده و زیبا در سطح دنیاست. این لوستر که لغب بزرگ‌ترین لوستر جهان را نیز به خود اختصاص داده است، دارای قطر 8 متری بوده و دارای جایگاه برای 1122 عدد لامپ هالوژنی‌ست که با 36 عدد کلید برق روشن می‌شوند.

مسجد جامع سلطان قابوس، عمان
مسجد جامع سلطان قابوس، عمان

دیدگاه های کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.