حشره کش برقی بهترین راه نجات از حشرات موذی

تاریخ انتشار:
1400/03/06
نویسنده:
ستاره امیری
مدت مطالعه:
6 دقیقه
راهنمای استفاده
اشتراک گذاری
حشره کش برقی بهترین راه نجات از حشرات موذی

با گرم شدن هوا، تعداد حشرات به ویژه مگس‌ها و پشه‌ها در اطرافمان خیلی زیاد و باعث تلخ شدن اوقاتمان می‌شود! همچنین در تابستان، بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که در محیط باز یا کمپ از شب‌های تابستانی لذت ببرند، ولی این موجودات مزاحم باعث آزار می‌شوند. یک راه عالی برای حل این مشکلات استفاده از انواع حشره کش برقی است.

وجود حشرات موذی سلامت و بهداشت افراد را به خطر می‌اندازند. براساس تحقیقات و مطالعاتی که انجام شده است، حشرات به خصوص مگس، حامل انواع گسترده‌ای از میکروارگانیسم‌های خطرناک مانند باکتری‌ها و انگل‌ها به ویژه در پاها و بزاق خود می‌باشند.

در واقع این موجودات موذی و کثیف پس از راه رفتن و فرود بر روی مدفوع و یا دفع ادرار ممکن است تا شش میلیون باکتری را با خود حمل کنند، بنابراین تعداد بسیار محدودی از هر یک از آن‌ها برای ایجاد بیماری کافی است؛ در نتیجه این قضیه برای سلامتی انسان‌ها و حیوانات خانگی بسیار بحرانی و جدی می‌باشد. باید این نکته را در نظر گرفت که نه تنها مگس، بلکه دیگر حشرات مضرر و موذی همچون پشه و سوسک تا حدودی این قضیه صدق می‌کنند. این حشرات می‌توانند به سرعت میکروب‌های خطرناک را به زنجیره غذایی انسان منتقل نمایند.

در این مقاله سعی شده است که بهترین گزینه‌ها و راه کارهایی که بدون هیچ گونه ضرری به محیط زیست باعث نابودی حشرات موذی و مضرر می‌شوند را معرفی کنیم.

حشره کش‌های برقی با استفاده از فناوری‌های به روز توانستن بدون اینکه ضرری برای انسان‌ها و حیوانات دیگر داشته باشند، به عنوان یکی از جامع‌ترین گزینه‌ها برای نابودی موجودات موذی معرفی شوند. در ادامه خواهید خواند که کارکرد و فواید حشره کش‌های برقی چه مواردی است و کارکرد آن‌ها در خانه و صنایع چگونه است.

دیگر از وجود حشرات موذی که باعث آزار می‌شوند، رنج نبرید!

راهکارهای زیادی برای نابودی این موجودات مزاحم وجود دارد. یکی از راهکارها، استفاده از سم و مواد شیمیایی به عنوان گزینه‌ی همیشگی و ارزان است. اما حشره‌ کش‌های شیمیایی باعث حساسیت و مسمومیت افراد خانواده و حیوانات خانگی می‌شوند. اسپری‌های حشره کش که در قدیم با نام امشی و به صورت دستی مورد استفاده قرار می‌گرفت، پودری یا مایع و با نام‌های مختلف تجاری در تمام فروشگاه‌ها قابل دسترسی است و هر ساله در اثر استفاده نادرست و مصرف بیش از حد مجاز، برای افراد مشکل آفرین می‌شوند و برخی از مصرف‌کنندگان را راهی بیمارستان ‌می‌کنند. در واقع به دلیل نا آگاهی و رعایت نکردن موارد ایمنی با استفاده غیراصولی از حشره کش‌ها، بیشتر به خودمان آسیب می‌زنیم تا به حشرات.

بهترین راه مبارزه با حشرات

به توصیه متخصصان و کارشناسان، بهترین حشره کش شیمیایی برای مبارزه با حشرات، برچسب رنگی چسبناکی است که عاری از هرگونه عارضه و بو است. حشرات به طور غریزی به رنگ آن جلب می‌شوند و به آن می‌چسبند و در نهایت نابود می‌شوند.

یکی دیگر از راحت‌ترین راهکارهایی برای نابودی حشرات موذی، تمیز نگه داشتن سطل زباله است. بدین صورت که از سطل‌های زباله در دار استفاده کنید و حداقل هر 2 هفته یک‌بار با آب داغ و مواد ضدعفونی‌کننده آن را بشویید، همچنین از انباشته کردن زباله به ویژه زباله‌تر پرهیز نمایید.

از دیگر راه‌کارهای مبارزه با حشرات، خشک و تمیز نگه داشتن زیر گلدانی‌ها و سینک ظرفشویی است. با تمیز نگه داشتن و نماندن آب راکد در سینک ظرفشویی و زیر گلدان‌ها می‌توان از ورود حشرات و موجودات موذی به داخل ساختمان و خانه‌های خود جلوگیری نمود.

یکی دیگر از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین راه حل‌هایی که خیلی راحت می‌توان از ورود هر گونه حشرات و موجودات جلوگیری کرد، توری‌های در و پنجره است و توجه به نظافت کل قسمت‌های خانه است.

اگرچه راهکارهای گفته شده به کم شدن حشرات کمک می‌کنند اما باز هم باعث از بین رفتن کامل حشرات نمی‌‌شوند. پس چاره چیست؟ اصلی‌ترین سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که بهترین روش برای نابودی موجودات موذی چه چیزی می‌تواند باشد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که یکی از مناسب‌ترین و سالم‌ترین گزینه‌هایی که برای نابودی موجودات موذی در مکان‌های مسکونی، فروشگاه‌ها و واحدهای صنعتی وجود دارد، حشره‌کش‌های برقی است.

این محصول و دستگاه از عملکرد و کارایی بالایی برخوردار است و بدون تاثیرات مخرب محیطی و بهداشتی، موجودات موذی مزاحم را در کسری از ثانیه نابود می‌کند. علاوه بر این، اکثر حشره‌کش‌های الکترویکی از چند قسمت مانند لامپ، منبع الکتریکی- باتری و توری سیمی تشکیل می‌شوند؛ محفظه حشره‌کش‌های الکترونیکی از پلاستیک یا فلز ساخته شده است، بنابراین هیچ گونه قسمت سمی و شیمیایی ندارند و آسیبی به سلامتی انسان وارد نمی‌کنند. شکل حشره‌کش‌های الکتریکی معمولاً گرد یا مکعبی است و در انواع مختلفی در بازار موجود است: خانگی و صنعتی.

مزایای خرید و نصب حشره کش‌های برقی

می توان این ادعا را داشت که خرید حشره‌کش‌های برقی خانگی تضمین‌کننده‌ی سلامت محیط زیست می‌باشند؛ حشره‌کش‌ها با داشتن لامپ‌هایی که از خاصیت نور ماورابنفش برخوردارند، برای جذب موجودات موذی و به دام انداختن حشرات بسیار موثر هستند. در این قسمت به ویژگی‌‎ها و مزایایی که یک حشره‌کش برقی دارد، اشاره خواهیم داشت:

  • امنیت: با حشره‌کش‌های برقی عموما خانواده و حیوانات خانگی مصون می‌شوند. برخلاف اسپری‌های حشره‌کش، سمی نیستند و هیچ ماده شیمیایی تولید نمی‌کنند، همچنین بدون بو نیز می‌باشند.
  • شارژ USB: بعضی از مدل‌ها (معمولاً حشره کش‌ راکتی) دارای یک شارژ USB هستند بنابراین بدون نیاز به استفاده از باتری‌های کم‌مصرف، حشره‌کش خود را شارژ کنید.       
  • کاربر پسند: با یک طراحی ساده، قابل استفاده برای همگان هستند.
  • رعایت سلامت و بهداشت: حشره‌کش‌های راکتی و صنعتی را با مواد شوینده می‌توان تمیز کرد، اما یادتان باشد که از آب زیاد استفاد نکنید چون ممکن است به دستگاه آسیب رساند.
  • لامپ LED: چراغ‌های ال‌ای‌دی که بر روی دسته‌های حشره‌کش قرار دارد، با استفاده از این چراغ‌ها به ویژه در فضاهای باز و تاریک می‌تواند باعث جذب حشرات موذی به سمت خود شود که در نهایت با اصابت به دستگاه به انهدام موجودات مزاحم ختم شود.

مهم‌ترین نکاتی که در خرید حشره کش برقی باید رعایت کرد!

  • حشره کش‌ها با توجه به مکانی که باید نصب شوند، انتخاب می‌شوند. اندازه دستگاه باید در راستای ابعاد محیط درنظر گرفته شود، همچنین نکته مهمی که باید مورد توجه قرار داد، طراحی دستگاه و امکان تعویض لامپ‌ها و یا ورق چسبی است که تمامی این اطلاعات عموما در کاتالوگ هر نوع محصول و دستگاه‌های حشره کش به طور واضح و جامع شرح داده شده است.
  • همان طور که می‌دانید کارایی لامپ‌ها با استفاده مداوم و به مرور زمان کاهش می‌یابد. پس توصیه می‌شود لامپ‌های این دستگاه را به موقع تعویض کنید. برای محیط‌های صنعتی بزرگ هر شش ماه یکبار و یا حداقل هر 12 ماه یکبار بهتر است لامپ‌ها تعویض شوند، همچنین لامپ‌ها را قبل از فصل زیاد شدن حشرات به ویژه بهار و تابستان تعویض نمایید.
  • حشره کش‌های صنعتی اگر حداکثر در 2 متری زمین نصب شوند، عملکرد بهتری دارند. بنابراین سعی کنید که این فاصله را به دقت رعایت کنید؛ زیرا که برخی از حشرات موذی در سطح و ارتفاع پایین‌تر حرکت می‌کنند. علاوه برآن، دستگاه‌های حشره کش حتما به دور از منابع نور از جمله، نور خورشید، پنجره‌ها و یا هر روشنایی زیاد و همچنین دور از منابع گرما و بخار قرار گیرند.
  • این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه حشره کش برقی را در محلی قرار ندهید نور آن مستقیم به سمت شما بتابد .
  • برای جلوگیری از برق گرفتگی , دستگاه را روی میز و به دور از دسترس اطفال نگهداری کنید .
  • زمانی که دستگاه حشره کش برقی روشن است از دست زدن به میله‌های آن خوداری کنید.

چگونه خرید حشره‌کش‌های خانگی به نابودی حشرات ختم می‌شود؟

با خلاقیت و تنوعی که در محصولات حشره‌کش وجود دارد، برای همیشه می‌توان از شر حشرات موذی خلاص شد. در اینجا مدل‌های گوناگون حشره کش‌های خانگی را فراخواهیم گرفت:

1- حشره‌کش قرصی برقی

در این مدل حشره‌کش، قرصی داخل محصول قرار گرفته می‌شود و موجودات موذی به آن جذب می‌شوند. هنگامی که مگس یا پشه و… بر روی قرص قرار بگیرد، سیستم عصبی حشرات مختل می‌شود و در نهایت از شرشان خلاص می‌شویم. البته باید گفت که استفاده زیاد و مداوم از این نوع حشره‌کش‌ها بر روی اعصاب پاراسمپاتیک انسان تاثیر می‌گذارد و سلامتی را به خطر اندازد. همچنین بخارهایی که از خود قرص در فضا پخش می‌شود شش‌ها را در گیر می‌نماید. زمانی که دستگاه حشره‌کش برقی روشن است از تعویض قرص، اجتناب کنید و سعی کنید این کار را هنگامی که دستگاه خاموش است، تعویض نمایید.

2- حشره‌کش‌ برقی صنعتی

حشره کش برقی یا پشه کش برقی, یکی از تجهیزات و فناوری‌های کارآمدی است که برای نابودی موجودات موذی به شما کمک قابل ملاحظه‌ای خواهند کرد. همچنین باید گفت که این حشره کش‌ها در انواع مختلفی مانند آویز، پایه‌دار و سیار به بازار عرضه می‌شود.

در واقع عملکرد حشره‌کش برقی نوری بدین گونه است که از طریق لامپ‌های فلورسنت ویژه حشرات موذی را به سمت لامپ جذب می‌کند. در اثر اصابت با الکترود و تخلیه الکتریکی صورت گرفته به نابودی موجودات موذی ختم می‌شود.

البته این نورها فقط به نابودی حشرات موذی ختم نمی‌شود؛ گاهاً باعث نابودی حشرات دیگر، مانند عنکبوت، پروانه یا زنبور نیز می‌شوند. در ادامه باید گفت که حشرات در این دستگاه پس از نابود شدن، در سینی دستگاه حشره‌کش می‌افتند. بنابراین به طور منظم باید سینی آن‌ها را تخلیه کرد. این دستگاه‌ها قابل شست و شو هستند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این مدل حشره کش‌ها، قابلیت تعویض لامپ است. اگر به هر دلیلی این مدل‌ها بسوزند و یا آسیب ببینند معمولاً قابل تعمیر هستند، در نتیجه یک انتخاب عالی برای نابودی حشرات هستند.

3- حشره کش راکتی

اگر قصد خرید یک حشره کش برای استفاده‌های روزمره دارید، حشره کش راکتی بهترین انتخاب است. این حشره کش‌ها بسیار سبک هستند و استفاده از آن‌ها فوق العاده آسان است. بر روی بدنه آن‌ها یک دکمه قرار دارد که با فشردن آن، دستگاه عمل می‌کند و با جریان برق حشرات را نابود می‌کند.

مدل‌های راکتی قابلیت شارژ دارند. بعد از هر بار شارژ بستگی به تعداد دفعات استفاده تا چند روز هم شارژ را نگهداری می‌کنند. بر روی بدنه این محصولات معمولاً یک لامپ ال ای دی تعبیه شده است که باعث جذب حشرات موذی به سمت دستگاه شوند.

خرید حشره‌کش‌های صنعتی برای کجاها مناسب است؟

حشره‌کش‌ برقی صنعتی مناسب فروشگاه‌ها، نانوایی، ادارات، سالن‌های انتظارات، مزارع کشاورزی، دامداری، کارخانجات مواد غذایی و…. است. به عبارت دیگر، حشره‌کش برقی صنعتی را می‌توان در فضاها و محیط‌های با سقف بلند و عموما برای ساختمان‌های با مساحت بالا، مورد استفاده قرار داد. حشره‌ کش‌های صنعتی بازار معمولاً از دو برند معتبر صاعقه و رعد هستند. که در ادامه هر دو را معرفی می‌کنیم.

چرا باید به خرید حشره کش صاعقه اقدام کرد؟

شرکت صاعقه یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های عرضه کننده دستگاه حشره کش صنعتی به بازار است. صاعقه توانسته است نیازهای بازار ایران را پاسخگو باشد و مدل‌های مختلف را در ابعاد و توان‌های متفاوت به بازار عرضه کند.

در واقع می‌توان گفت با حشره کش برقی صاعقه دیگر با حشره کش‌های قدیمی و منسوخ که به سلامتی انسان‌ها و محیط زیست آسیب می‌رسانند، باید خداحافظی کرد. با استفاده از این دستگاه، دیگر لازم نیست محل زندگی خود یا کارتان را سم پاشی کرد. روش کار این محصولات بسیار ساده است و فقط کافی است آن را به پریز برق بزنید تا در زمان بسیار کوتاهی تمامی حشرات نابود شوند.

چرا باید به خرید حشره کش رعد اقدام کرد؟

شرکت رعد نیز از دیگر شرکت‌های فعال در بازار است که انواع حشره کش خانگی و صنعتی را به بازار عرضه می‌کند. محصولات این شرکت دارای گارانتی هستند و قیمتی مناسبی دارند؛ بنابراین یک گزینه خوب برای نابودی هر گونه حشره موذی در اطرافمان است. یک مزیت دیگر این برند امکان تعویض لامپ و تعمیر قطعات داخلی آن است.

جمع‌بندی

با حشره کش‌های برقی موجودات موذی را شکست دهید! ممکن است در بازار با تنوعی از برندها و محصولات از حشره کش‌ها برخورد کرده‌ باشید که باعث سردرگمی در خرید شوند.

مصرف‌کنندگان می‌توانند با خرید انواع مختلفی از حشره‌کش‌های برقی متناسب با نیاز و فضای موردنظرشان، در محیط اطرافشان با نابودی حشرات آسایش را برای خود فراهم نمایند.

از سوی دیگر باید گفت، محیط زیست را با استفاده از بهترین وسایل باید محافظت کرد. از محصولات شیمیایی که باعث ضرر به انسان و حیوانات و حتی حشرات دیگر از جمله زنبور، مورچه یا عنکبوت و … که برای محیط زیست بسیار ضروری است، باید خودداری شود.

درست است که گاهاً بعضی از همین حشرات مفید در اثر اصابت با دستگاه نابود می‌شوند ولی حداقل بهتر از محصولات شیمیایی هستند که حتی نسل‌های بعدی موجودات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در نتیجه همان طور که گفته شد وسایل زیادی برای نابودی حشرات موذی و مزاحم در طول سالیان طولانی ساخته شده است. تعداد بی‌شماری از این وسایل خیلی پیش پا افتاده و ساده هستند و یا مانند محصولات سم پاشی‌ باعث آسیب به محیط زیست می‌شوند. بنابراین اگر قصد خرید یک وسیله ایمن را دارید، به انواع حشره کش برقی راکتی، صنعتی و خانگی بیشتر فکر کنید.

دیدگاه های کاربران

2 دیدگاه ثبت شده است . در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید

    • خوشحالیم که براتون مفید بوده
      ممنون از اینکه وقت گذاشتید و دیدگاه ثبت کردید 🌺🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.