بهترین برند و نوع محافظ برق تلویزیون چیست؟

تاریخ انتشار:
1400/05/14
نویسنده:
فرشته شاملی
مدت مطالعه:
3 دقیقه
راهنمای خرید
اشتراک گذاری
بهترین برند و نوع محافظ برق تلویزیون

نوسانات برق و قطع و وصل شدن آن از جمله مواردی است که نیاز به استفاده از محافظ برق برای وسایل برقی را توجیه می‌کند. درواقع محافظ برق وسیله‌ای است که از خرابی وسایل برقی مانند یخچال، فریزر، مودم، تلویزیون، کامپیوترها و … که باید مداوم به برق متصل باشند، محافظت می‌کند. با استفاده از انواع محافظ‌های برق و تنها با یک‌بار هزینه کردن، می‌توان از ایجاد خسارات و صرف هزینه‌های سنگین‌تر جلوگیری کرد. بهتر است بدانید خسارات ناشی از نوسانات برق گاهی منجربه آتش‌سوزی هم می‌شود که می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد. از آن‌جایی‌که هم تعمیرات و هم تهیه وسایل جدید هزینه‌های بالایی دارند، بهتر است قبل از ایجاد این هزینه‌ها، چاره‌ای برای آن‌ها بیاندیشیم که ساده‌ترین راه‌حل می‌تواند تهیه یک محافظ برق باشد.

نحوه عملکرد محافظ برق

زمانی که به اندازه‌ی 3 نانو ثانیه میزان ولتاژ برق از حد تعیین‌شده که در ایران 220 ولت است، بالا یا پایین رود، اصطلاحاً شوک الکتریکی اتفاق می‌افتد که می‌تواند منجربه خسارت در لوازم برقی ‌شود. در این‌جا وظیفه محافظ برق است که بین جریان برق ورودی و وسایل الکترونیکی قرار گرفته و شوک به‌وجود آمده را کنترل کند. محافظ برق، جریان برق را قطع کرده و از تاثیر مخرب شوک الکتریکی جلوگیری می‌کند. زمانی که شدت جریان برق به حالت عادی بازگردد، محافظ برق را عبور داده و وسایل مجدد شروع به کار کردن می‌کنند.

موارد استفاده از محافظ برق

ضرورت استفاده از محافظ برق برای وسایلی است که خسارت دیدن آن‌ها هزینه بالایی برای شما دربردارد. به‌طور مثال تلویزیون یکی از وسایلی است که روزانه مورداستفاده قرار می‌گیرد، نسبتاً گران‌قیمت است که درصورت سوختن آن، تعمیر و تهیه مجددش هزینه بالایی دارد. پس تهیه محافظ برق تلویزیون یکی از اولین اقداماتی است که باید برای سالم ماندن تلویزیون انجام دهید. پارت الکتریک یکی از برندهای ایرانی با استاندارد ملی ایران است که انواع مختلف محافظ‌های برق لوازم صوتی و تصویری آن را می‌توانید در سایت آرتا الکتریک مشاهده کرده، مدل‌های مختلف را بایکدیگر مقایسه کرده و بهترین نوع را از نظر کیفیت، کارایی و قیمت متناسب با نیازتان خریداری کنید.

انتخاب محافظ متناسب با لوازم الکترونیکی

بهتر است بدانید که محافظ مناسب برای هر وسیله چند ولت باید باشد. به‌طور مثال محافظ‌های 1000 تا 2000 ولت که بیش‌ترین توان خروجی را دارد، برای وسایلی مانند لپ‌تاپ و کامپیوتر، گوشی‌های موبایل و … که کم‌ترین مصرف را دارند مناسب است. محافظ‌های 2000 تا 3000 ولت برای وسایلی مانند یخچال، فریزر و تلویزیون مناسب‌اند که همیشه و به‌طور مداوم باید به برق وصل باشند. همچنین محافظ‌های برق 3 تا 5 هزار ولت آمپر، برای کولرهای گازی و پکیج‌ها که بیش‌ترین مصرف را دارند مناسب هستند.

بهترین محافظ برق تلویزیون

آرتا الکتریک که در زمینه عرضه انواع لوازم محافظتی برق، نور و روشنایی، لوازم خانه، وسایل دیجیتال و … فعالیت دارد، دارای بهترین برندهای محافظ برق و ولتاژ لوازم صوتی و تصویری است. مواردی که باید در خرید محافظ برق تلویزیون دقت کنید، طول سیم برق، تعداد پریزهای موردنیاز، میزان زمان تاخیر و این‌ که برای چه وسایل دیگری به‌جز تلویزیون می‌تواند مناسب باشد، هستند. داشتن دکمه روشن و خاموش هم از دیگر مواردی است که باید به آن دقت کنید. تمامی محافظ‌های سایت، از معتبرترین برندها و با مشخصات فنی کامل قرار گرفته‌اند.

1- محافظ پارت الکتریک

پارت الکتریک از بهترین برندهایی است که انواع محافظ و سه راهی را با بهترین مواد تولید و به بازار عرضه می‌کند. پارت الکتریک محافظ مخصوص یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، لوازم صوتی و تصویری و… را تولید می‌کند. محافظ‌های تلویزیون پارت الکتریک از 4 تا 10 خانه طراحی شده‌اند و با طول کابل‌های 1.8، 3 و 5 متر به بازار عرضه می‌شوند.

2- محافظ سارا

محصولات سارا از قدیمی‌ترین و باکیفیت‌ترین‌های بازار هستند. سارا انواع محافظ، انواع استابلایزر (استابلایزر لیزر، استابلایزر صنعتی (سه فاز) و….) و ترانس را به بازار عرضه می‌کند که تمامی آن‌ها گارانتی معتبر دارند. محافظ‌های صوتی و تصویری سارا در دو مدل بدنه پلاستیکی و فلزی با تعداد ورودی 2، 4 و 6 ساخته می‌شوند.

3- محافظ فردان الکتریک

فردان الکتریک از دیگر برندهای شناخته شده محافظ و چندراهی است که مدل‌های مختلفی را به بازار عرضه می‌کند. محافظ‌های مخصوص لوازم صوتی و تصویری فردان در در مدل 4 خانه و 6 خانه طراحی می‌شوند. بدنه تمامی محافظ‌های فردان از پلاستیک ساخته می‌شود و گارانتی معتبر دارند.

نکاتی که در خرید محافظ تلویزیون باید به آن‌ها دقت کنید:

استاندارد: در ساخت این نوع از محصولات باید به استاندارد ساخت دقت شود چرا که در صورت پایین بودن کیفیت، احتمال آتش‌سوزی و خسارت دیدن لوازم وجود دارد.

طول سیم: طول سیم محافظ از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر دستگاه برقی شما از پریز برق دور باشد، سیم کوتاه درواقع بلااستفاده خواهد بود.

تعداد پریزهای کافی: دقت کنید چندراهی محافظ دقیقاً مطابق با نیاز شما باشد. تعداد پریزها با تعداد لوازم الکتریکی‌ای که در یک‌جا هستند و مداوم باید به برق وصل باشند، باید هم‌خوانی داشته باشد.

فاصله پریزها: وسایل دارای آداپتورهایی با سایزهای مختلف هستند که برخی کوچک و برخی دیگر کوچک‌اند. بنابراین باید در انتخاب محافظ دقت کنید که فاصله پریزها استاندارد باشد.

زمان پاسخ‌دهی شوک الکتریکی: هرچه زمان شناسایی شوک الکتریکی و پاسخ‌دهی به نوسانات برق کم‌تر باشد، یعنی محافظ از کیفیت بالاتری برخوردار است چرا که سریع‌تر می‌تواند جریان برق را قطع کرده و مجدداً وصل کند.

انتخاب بهترین محافظ تلویزیون

محافظ ولتاژ تلویزیون مانند تمامی محافظ‌های دیگر باید یک سری ویژگی داشته باشد که مناسب استفاده بلند مدت باشد. اما اگر به طور خاص بخواهیم محافظ مخصوص تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری را بررسی کنیم، بهترین محافظ برق مدلی است که:

  • بیش‌ترین تعداد پریز را داشته باشد
  • طول سیم آن مناسب باشد
  • دارای قفل کودک باشد
  • دارای چراغ روشن و خاموش باشد
  • کم‌ترین زمان تاخیر و بالاترین زمان پاسخ‌گویی را داشته باشد
  • جنس بدنه آن مقاوم بوده و دارای استاندارد کیفیت معتبر باشد

دیدگاه های کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.