ایده‌های جذاب و ارزان برای دکور خانه در جشن هالووین

تاریخ انتشار:
1399/12/03
نویسنده:
مریم حیدری
مدت مطالعه:
1 دقیقه
راهنمای استفاده
اشتراک گذاری

هالووین قدمتی بسیار طولانی دارد و امروزه در نقاط مختلفی از جهان جشن گرفته می‌شود. این روز که پیش از این توسط مسیحیان و در کشورهای غربی عموماً جشن گرفته میشد، چند سالی است که بعضی از خانواده‌های ایرانی نیز آن را جشن می‌گیرند. در ادامه ابتدا تاریخچه مختصری از این روز و علت پیدایش آن را بررسی خواهیم کرد و پس از آن چند ایده ارزان و آسان برای تزئین خانه در این روز را مشاهده خواهید کرد.

تاریخچه هالووین 

هالووین هر سال در روز 31 اکتبر جشن گرفته می‌شود، جشن باستانی سلتیک سامهین Samhain که در آن مردم برای دفع ارواح آتش روشن می‌کردند و لباس می‌پوشیدند، اولین ریشه شناخته شده هالووین محسوب می‌شود. 31 کتبر اگرچه به دلیل تغییر فصل اهمیت دارد، اما دلیل مهمتر برای جشن گرفتن آن، اعتقاد به این باور است که مرز بین این جهان و جهان دیگر در این روز بسیار نازک شده، ارواح مردگان به زمین بازگشته و برقراری ارتباط با مردگان ممکن می‌شود.

سلت‌ها که بیش از 2000 سال پیش در منطقه ایرلند، انگستان و شمال فرانسه کنونی زندگی می‌کردند، در 1 نوامبر سال جدید خود را جشن می‌گرفتند. 1 نوامبر به عنوان روز پایان تابستان و برداشت، و آغاز تاریکی، زمستان سرد و زمانی از سال که اغلب با مرگ انسان‌ها همراه بود، شناخته می‌شد.

البته این اعتقاد در فرهنگ‌های دیگری نیز هست، ایده مشابهی در مورد جشن یهودیان “یوم کیپور” ذکر شده است که معمولاً در اکتبر برگذار شده و شامل خواندن دعا برای مردگان است. 

در قرن هشتم، پاپ گریگوری Gregory سوم، اول نوامبر را به عنوان روز احترام به همه مقدسات تعیین کرد. پس از مدتی، این روز، برخی از سنت‌های جشن سلتیک را شامل شد. شب قبل از روز اول نوامبر، 31 اکتبر به عنوان All Hallows Eve (شب عید تمام مقدسات)شناخته می‌شد که با گذشت زمان Halloween تلفظ شد. 

هالووین را چطور جشن می‌گیرند؟

در این شب بسیاری از افراد با چهره‌های نقاشی شده، لباس‌های عجیب، چهره‌هایی به ظاهر ترسناک، در جشن حاضر می‌شوند. این جشن را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در قرن نوزدهم با خود به آمریکا آوردند و امروزه در بسیاری از نقاط جهان جشن گرفته می‌شود. 

از مهمترین نمادهای هالووین، کدو تنبل است. افراد، کدو تنبل را از داخل خالی می‌کردند و برای آن چشم، ابرو و دهان کشیده و با روشن کردن شمع در داخل آن، جلوه‌ای ترسناک به آن می‌دادند. امروزه برای روشن کردن این کدوها از انواع لامپ با رنگ‌های بسیار گرم استفاده می‌کنند.

ایده‌های جذاب و ارزان برای جشن هالووین

اگر قصد جشن گرفتن هالووین را داشته باشید، در قدم اول باید برای تزیین دکوراسیون خانه و حیاط اقدام کنید. برای دکور کردن خانه با تم هالووین یک راه آسان و ارزان استفاده از انواع چراغ‌ها و ریسه‌های تزئینی، لامپ‌های دکوراتیو و ریسه‌های LED ال ای دی است. مناسب‌ترین رنگ‌ها برای هالووین، آبی، سبز، بنفش و زرد است تا جو ترسناک و گرمی در فضا ایجاد شود.

منابع 

دیدگاه های کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.