بهترین مارک اره برقی کدام است؟ | بررسی کاربردی

تاریخ انتشار:
1402/01/04
نویسنده:
حسین شهرکی
مدت مطالعه:
6 دقیقه
راهنمای خرید
اشتراک گذاری
بهترین مارک اره برقی کدام است؟ | بررسی تمامی برندهای با کیفیت

استفاده از اره برقی قدرتمند و در عین حال باکیفیت، دغدغه‌های مختلفی را برای اپراتور دستگاه به وجود می‌آورد. خیلی از اوقات کارایی ابزار روی نتیجه اثر منفی می‌گذارد یا اینکه اره برقی را معیوب می‌کند. این دستگاه به صورت تخصصی برای برش چوب یا غیره به کار می‌رود و در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌گردد. انتخاب ابزار مناسب در زمینه بریدن چوب به کمی جستجو و مقایسه نیاز دارد. برندهای متنوعی در این حوزه فعالیت می‌کنند و محصولات متنوعی را تولید می‌کنند.

مطالعه جزئیات فنی و تجربه استفاده از انواع اره برقی به شما کمک خواهد کرد تا با ارزیابی همه جوانب گزینه دلخواهتان را پیدا کنید. اگرچه از زمان‌های گذشته از اره برای کارهای نجاری و باغبانی استفاده می‌گردید اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شاهد مدل‌های متنوعی هستید. آرتا الکتریک با معرفی بهترین مارک اره برقی و بررسی تمامی برندهای خوب بازار، به شما در انتخاب صحیح یاری می‌رساند.

با توسعه فناوری‌های مختلف، انواع اره برقی به عنوان ابزارهای ضروری در صنایع به کار می‌روند. کار با نسل‌های جدید این ابزار بسیار آسان است و امکان استفاده از آنها برای افراد حرفه‌ای و مبتدی با رعایت نکات ایمنی فراهم می‌شود. این ابزارها همچنین با توان‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و کاربردهای خاصی پیدا کرده‌اند.

پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه کار با اره برقی حاصل شده است که اپراتور را از اتلاف انرژی مضاعف برای به حرکت درآوردن آن بی‌نیاز می‌کند. راحتی کار با مدل‌های جدید سبب افزایش تمرکز اپراتور در حین اجرای برش می‌شود. اره‌های برقی با نیرو محرکه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و مشتریان هنگام خرید متناسب با نیازشان، آنها را انتخاب می‌کنند. دامنه کاربرد اره بسیار گسترده است و در زمینه‌های مختلفی از قبیل باغبانی، کشاورزی، نجاری، ساختمان سازی، عملیات نجات و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگام استفاده از این محصول به نکات ایمنی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بررسی نحوه عملکرد اره برقی

نحوه عملکرد انواع اره برقی

اره برقی نوعی ابزار جهت برش است که قابلیت حمل آن شرایط راحتی را برای اپراتور به وجود می‌آورد. برخلاف باور عمومی، عناوینی مانند اره موتوری و اره زنجیری به صورت مستقیم به اره برقی اطلاق نمی‌گردد. در واقع هر دو مدل اره زنجیری و اره موتوری زیر مجموعه اره برقی قرار می‌گیرند. نیرو محرکه در این نوع اره جریان الکتریسیته است که موتور را به فعالیت وادار می‌کند. منبع تغذیه اره می‌تواند برق، بنزین یا نوع انرژی دیگری باشد اما در این مطلب از آرتا الکتریک به صورت تخصصی به اره برقی می‌پردازد. اگرچه خیلی از دوستداران محیط زیست با این ابزار برش رابطه خوبی ندارند اما کاربردهای مفید زیادی دارد. به طور مثال در حوادث مختلف برای نجات جان افراد و باز کردن مسیرهای مسدود، هرس درختان، جلوگیری از انتشار آتش سوزی و بسیاری از موارد دیگر به کار گرفته می‌شود.

انواع اره برقی موجود در بازار معمولاً از موتوری متحرک و زنجیره‌ای تیغ‌دار تشکیل شده‌اند که حول یک ورق فلزی به نام ساتور می‌چرخد. مجموعه این فرایند سبب برش چوب می‌گردد و دستگاه را در حالت آماده به کار قرار می‌دهد. به زبان ساده مکانیسم کارکرد اره برقی به گونه‌ای تعریف می‌شود که نیروی گشتاور تولید شده توسط موتور به زنجیر انتقال پیدا می‌کند. سپس ساطور به دور خود می‌چرخد و سبب برش جسم مورد نظر می‌گردد. اغلب انواع اره برقی از 30 تیغه ریز بهره می‌برند که دور محور ساطور فلزی پیچیده‌اند. حاصل چرخش تیغه به دور ساطور با سرعت بالا، عملیات بریدن را میسر می‌نماید. کلیه ابزار آلات از جمله فرز، پروفیل بر و غیره که فرایند برش را انجام می‌دهند از حفاظ مستحکم بهره می‌برند. برخلاف ابزار یاد شده، اره برقی از وجود حفاظ محروم است، بنابراین هنگام کار با آن جانب احتیاط را رعایت کنید.

بهترین مارک اره برقی موجود در بازار کدام است؟

شاید در نگاه اول خرید پرفروش‌ترین و بهترین برند اره برقی در بازار ایران شما را به دردسر بیندازد. با اینکه برندهای خارجی بسیار معتبر، محصولات متنوع و با کیفیتی را روانه بازار می‌کنند اما شرکت‌های ساخت ایران نیز عملکرد خوبی دارند. برخی از برندهای ایرانی چنان محصولاتی را تولید می‌نمایند که به راحتی با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کنند. خرید اره برقی با کیفیت تا حدود زیادی به اصالت برند و مرغوبیت محصولات مختلف آن باز می‌گردد.

این نوع محصول جنبه تزئینی و زیبایی ندارد و بیش از هرچه باید به کارایی و مشخصات فنی دستگاه توجه کنید. شاید پارامترهای زیادی در خصوص بهترین مارک اره برقی در بازار ایران مطرح شود اما سلیقه مشتریان نیز در آن دخیل است. در آرتا الکتریک سعی بر معرفی برترین برندهای این حوزه داریم تا گزینه مناسبی را تهیه کنید. در کنار این موضوعات، به خدمات پس از فروش هر شرکت نیز توجه نمایید.

معرفی بهترین مارک های اره برقی، رونیکس

1- رونیکس

اره رونیکس با شعار “آخرین ابزاری که می‌خرید” حسابی در تبلیغات تلویزیونی غوغا به پا کرده است. این شرکت توانسته محصولات باکیفیتی را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه کند. همچنین با ایده‌های خلاقانه خود، سبب شکوفایی صنعت ساخت ابزارآلات صنعتی در ایران شود. امروزه رونیکس بخش بزرگی از بازار ابزار را به خود اختصاص داده است.

معرفی بهترین مارک های اره برقی، محک

2- محک

برند ایرانی محک نیز در ساخت و طراحی ابزار آلات صنعتی مانند اره برقی کیفیت قابل توجهی را ارائه نموده است. حتی در زمینه بین المللی نیز به توفیقات زیادی دست یافته و با شرکت‌های آینهل و هانینگ آلمان و هوپ الکتریک تایوان در ساخت ابزار همکاری می‌کند. کیفیت خوب محصولات محک آن را به گزینه مناسبی برای مشتریان تبدیل می‌کند.

معرفی بهترین مارک های اره برقی، کرون

3- کرون

صنایع کرون در کشور چین دامنه فعالیت گسترده‌ای در زمینه ساخت ابزارآلات صنعتی دارد. برخی از محصولات کرون به بیش از 30 کشور اروپایی و ایالات متحده آمریکا صادر می‌شود. این برند در ایران هم بازار خوبی دارد و رضایت مشتریان را از اهداف تجاری خود قرار داده است. این شرکت بین المللی در حال رقابت با برندهای قدرتمند جهانی در این زمینه است.

معرفی بهترین مارک های اره برقی، هیوندای

4- هیوندای

چه کسی را می‌توان یافت که برند مشهور کره‌ای هیوندای را نشناسد. به مدت سال‌های متمادی هیوندای در زمینه ابزارآلات صنعتی فعالیت دارد و محصولات بسیار با کیفیتی را روانه بازار می‌کند. این برند در ایران طرفداران زیادی دارد و میزان رضایتمندی محصولات آن، درصد بالایی را کسب کرده است.

5- آنکور

محصولات آنکور در شهر هایمن چین تولید می‌شود و از آنجا به سراسر جهان ارسال می‌گردد. این شرکت بین المللی با تولید ابزارآلات صنعتی مرغوب، شهرت جهانی پیدا کرده است. تنوع بالای محصولات آنکور توانسته تمام نیازهای مشتریان را به خوبی رفع کند. اره برقی آنکور کیفیت ساخت بالایی دارد و در بازار ایران به شهرت خوبی رسیده است.

معرفی بهترین مارک های اره برقی، پوکا

6- پوکا

در سال 1379 شرکت پوکا در ایران تاسیس شد و اولین بار با واردات ابزارآلات برقی نظیر آرمیچر و بالشتک فعالیت خود را آغاز نمود. متخصصان و مهندسان ایرانی نقش پررنگی در رشد و توسعه برند پوکا ایفا نمودند. امروزه این شرکت در زمره برترین تولیدکنندگان اره برقی در بازار ایران قرار دارد. پوکا بخش اعظمی از نیاز بازار و صنایع و مشاغل مربوط به آنها را با واردات ابزارآلات برقی برطرف نمود.

7- بوش

این شرکت آلمانی شعاری جالب با محتوای “بهتر است پول خود را از دست بدهیم تا اینکه اعتماد مشتری را از دست دهیم” دارد. بیش از یک قرن سابقه با تکیه بر همین شعار ثبت شده است و آن را به برندی پیشرو تبدیل نموده است. شما می‌توانید برای انجام کارهای مختلف صنعتی به ابزارآلات بوش بسنده کنید و خیالتان از نتیجه کار آسوده باشد.

8- نک

این بار هم با یک برند چینی دیگر با نام نک روبرو می‌شوید که دامنه فعالیت گسترده‌ای دارد. جالب اینکه برند نک تحت مالکیت شرکت الکترومتال قرار دارد که از سال 2010 کارش را با ساخت انواع ابزارآلات صنعتی شروع کرد. طیف گسترده محصولات در کنار قیمت مناسب، محصولات نک را برای خرید جذاب نشان می‌دهد.

معرفی بهترین مارک های اره برقی، آروا

9- آروا

شاید تبلیغ جالب برند ایرانی آروا را مشاهده کرده باشید، آروا “ابزار موفقیت” است. شاید این شعار به ادعای سایت رسمی آروا بی شباهت به مسیر حرکت آروا نباشد، زیرا آنها ابتدا از یک مغازه کوچک ابزارآلات شروع نمودند. اما با راه‌اندازی خط تولید مکانیزه و پیشرفته، توفیق فراوانی در جلب رضایت مشتری پیدا کردند و هروزه علاقه‌مندان بیشتری بدست می‌آورند.

10- اشتیل

اشتیل یک برند مشهور آلمانی در زمینه ساخت تجهیزات صنعتی نظیر اره برقی است که سابقه زیادی در این حوزه دارد. امروزه اشتیل یکی از برترین برندهای جهانی در عرصه تجهیزات صنعتی و کشاورزی به شمار می‌رود که سالانه محصولات زیادی را روانه بازار می‌کند. ابزارآلات اشتیل به لطف کیفیت خوبی که دارند، اعتماد مشتریان را جلب کرده است.

11- کنزاکس

کنزاکس یکی از برندهای معتبر ایرانی در زمینه ساخت ابزارآلات صنعتی است. این شرکت محصولات با کیفیت و ارزان قیمتی دارد که از گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی بهره می‌برند. همچنین محصولات متنوعی در سبد تولید کنزاکس قرار دارد که نیاز مشتریان را در حوزه‌های مختلف رفع می‌نماید.

معرفی بهترین مارک های اره برقی، متابو

12- متابو

متبو برند پیشتازی در تولید ابزارهای برقی است و نوآوری در ساخت محصولات نمایان می‌شود. این شرکت در سطح بین المللی از شهرت بالایی برخودار است و از زمان‌های دور در بازار ایران حضور دارد. اگر به دنبال یک برند خارجی با کیفیت بالا هستید، انتخاب اره برقی متابو گزینه مناسبی خواهد بود.

معرفی بهترین مارک های اره برقی، دیوالت

13- دیوالت

دیوالت یک برند چندملیتی با خاستگاه آمریکایی است که محصولات با کیفیتی را به سراسر جهان ارسال می‌کند. این شرکت در ساخت ابزار آلات صنعتی، ابزارهای دستی برای ساختمان و تاسیسات، کارخانجات، کارگاه‌ها و ابزارهای نجاری و تراش چوب فعالیت می‌کند. این برند در زمینه فناوری سرآمد است و محصولات متنوعی را عرضه می‌کند.

14- ماکیتا

ماکیتا برندی ژاپنی و محبوب است که در سراسر جهان شناخته می‌شود. اغلب ابزارآلات صنعتی باکیفیت بالا توسط برند ماکیتا ساخته می‌شوند، این مسئله سبب شهرت روزافزون آن شده است. کیفیت عالی و قیمت مناسب از ویژگی‌های برجسته برند ماکیتا است که در مشتریان در ایران به آن اهمیت زیادی می‌دهند.

15- ادون

ادون در زمینه ساخت اره برقی و سایر ابزارآلات صنعتی عملکرد مطلوبی دارد. این موضوع بر محبوبیت آن اثر گذاشته و رضایت مشتریان را به همراه دارد. این شرکت برای اولین بار فعالیت خود را در چین آغاز نمود و برنامه‌های رشد و توسعه خود را وسعت بخشید. محصولات این شرکت در ایران جزو پرفروش‌ترین برندهای بازار ایران است که قیمت بسیار مناسبی دارند.

16- آ ا گ

Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft AG (به آلمانی به معنای ‘شرکت برق عمومی) یک تولید کننده آلمانی تجهیزات الکتریکی بود که در برلین با نام Deutsche Edison-Gesellschaft für angewandte Elektricität در سال 1883 توسط امیل راتناو تاسیس شد. از زمان تاسیس در سال 1898، AEG POWERTOOLS پیشرو در توسعه محصولات جدید بوده است. با معرفی اولین ماشین‌های حفاری قابل حمل در سال 1898، ابزارهای برقی قابل حمل این برند متولد شدند. با گذشت بیش از 100 سال از آن زمان، AEG هنوز به کاربران حرفه‌ای راه‌حل‌های خلاقانه و قدرتمند ارائه می‌دهد.

خرید ابزارهای برقی و لوازم جانبی اطلس کوپکو توسط TTI در سال 2005 باعث شد این گروه دو برند برتر دنیا را در بخش ابزارهای برقی حرفه‌ای معرفی کند. با تکیه بر میراث آلمانی برند و سابقه طولانی نوآوری در محصولات و طراحی، AEG به تقویت حضور جهانی TTI به ویژه در اروپا کمک کرده است.

دیدگاه های کاربران

5 دیدگاه ثبت شده است . در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.