بهترین برند دریل در بازار ایران کدام است؟

تاریخ انتشار:
1402/03/17
نویسنده:
حسین شهرکی
مدت مطالعه:
6 دقیقه
راهنمای خرید
اشتراک گذاری
بهترین برند دریل در بازار ایران کدام است؟

همیشه خرید ابزارآلات صنعتی و خانگی مانند دریل چالش‌های متعددی برای ما به همراه دارد. اگر محصول درستی انتخاب نشود، ما را به دردسر خواهد انداخت. در حال حاضر کمتر کسی را می‌توان یافت که چنین ابزاری را نشناسد یا حتی تجربه کار کردن با آن را نداشته باشد. ادعای گزافه‌ای نیست که بگوییم نمونه‌های مختلف دریل، عضو ثابت همه جعبه ابزارهای حرفه‌ای هستند. این ابزار برای اهل فن کاربردهای زیادی دارد و جزو ناگسستنی وسایل آنها به شمار می‌رود. دامنه کاربرد این ابزار بسیار گسترده است. از انواع دریل در صنایع چوب، فلزکاری، تراش کاری، ساخت و ساز و… استفاده می‌شود. با وجود اینکه دریل‌ها کاربردهای دیگری نیز دارند اما در حالت کلی برای سوراخ کردن اجسام مختلف به کار می‌گیرند. در ادامه مطلب شما را با عملکرد انواع این وسیله آشنا خواهیم کرد و بهترین برند دریل بیشتر آشنا خواهیم کرد.

در هر حرفه و تخصصی که هستید، روزی به ابزاری مانند دریل احتیاج پیدا می‌کنید. مصارف متنوع این ابزار در صنعت و خانه، دریل را به یک ابزار برقی بدون جایگزین جهت عملیات سوراخکاری تبدیل نموده است. برندهای متنوعی دست به ساخت دریل زده‌اند و نمونه‌های سبک و سنگین زیادی از آن تولید می‌شود. اهمیت این ابزار بر کسی پوشیده نیست، بنابراین در انتخاب مدل مناسب کمی وسواس به خرج دهید. در ابتدای کار جزئیات فنی هر محصول را دقیق بررسی کنید و تجربه کاری مدل‌های مختلف را از اهل فن مورد پرسش قرار دهید. کسب اطلاعات کافی در مورد عملکرد و انواع دریل خانگی و صنعتی به شما کمک می‌کند تا انتخاب صحیحی داشته باشید. گاهی عملکرد ضعیف یک محصول در سایه تبلیغات خیره‌کننده رسانه‌های مختلف فراموش می‌شود. در همین نقطه اهمیت شناسایی بهترین برند دریل در بازار ایران به وضوح مشخص می‌گردد.

عملکرد دریل چگونه است؟

دریل نوعی وسیله با کارایی متنوع است که وظیفه اصلی آن سوراخ کردن سطوح مختلف است. این ابزار قادر به اجرای عملیات سوراخکاری روی مواد مختلف مانند چوب، مصالح ساختمانی و انواع فلز است. نکته جالب اینکه گجت‌های افزودنی مختلفی مختص این وسیله برای انجام کارهایی نظیر برش کاری، صیقل دادن، پولیش، باز و بسته کردن پیچ و… وجود دارد. در واقع شما با یک ابزار، قابلیت انجام چندین فرایند کاربردی را پیدا می‌کنید. دریل‌های ابتدایی که به نوع دستی معروف هستند، نخستین ابزاری بودند که از سال‌های دور بشر از آنها استفاده می‌کرد. دو زیرشاخه دریل خانگی و دریل صنعتی از ابزارآلات مهمی به شمار می‌روند که از طریق نیروی چرخشی سبب ایجاد سوراخ روی سطح می‌شوند. اغلب انواع دریل بر اساس منبع انرژی، سرعت، گشتاور، اندازه، نوع کاربرد و توان طبقه بندی می‌شوند. با این حال اکثر آنها از اجزای یکسانی بهره می‌برند که در پایین آورده‌ایم:

  • سیم برق
  • بدنه اصلی
  • تراز عمق سنج
  • سه نظام
  • دسته جانبی
  • کلید روشن و خاموش
  • سوئیچ فعال نمودن حالت چکشی
  • کلید تنظیم سرعت یا دیمر
  • سوئیچ ساعتگرد و پادساعتگرد یا تغییر جهت

در حالت کلی منبع الکتریسیته گشتاور لازم برای به حرکت در آوردن مته را تامین می‌کند و دریل با حرکت ضربه‌ای سطح را سوراخ می‌نماید. اما پارامترهای مهمی از قبیل گشتاور، سرعت، شدت ضربه، سه نظام و کلاچ در قدرت، کارایی و ایمنی ابزار تاثیر دارند. گشتاور که با واحد نیوتون‌متر در دستگاه متریک مشخص می‌گردد، قدرت چرخشی دریل را نشان می‌دهد. سرعت دریل بر حسب دور در دقیقه نیز توانایی ابزار در چرخش مته را بیان می‌نماید. در برخی از دریل‌های موجود می‌توانید سرعت را نسبت به سطح تغییر دهید. جهت کارهایی مانند باز و بسته کردن پیچ باید سرعت دریل را کم کنید اما برای سوراخ کردن سطوح سخت به سرعت بالا نیاز دارید.

معروف‌ترین انواع دریل کدام‌اند؟

انواع دریل با اسامی مختلفی شناخته می‌شوند، با این وجود یک دسته بندی دقیق در مورد آنها وجود دارد. انرژی الکتریسیته، منبع دریل‌های مختلف موجود در بازار است. به همین سبب بر خلاف سایر ابزارآلات صنعتی، تنها جریان برق را نیرو محرکه دریل در نظر می‌گیریم. نوع کاربرد دریل، تفاوت آنها را از لحاظ قدرت و توان مشخص می‌کند. به عبارت دیگر کارایی دریل به عنوان معیار اساسی طبقه بندی این ابزار معرفی می‌گردد. ما در ادامه این مطلب از آرتا الکتریک به شما انواع دریل را از لحاظ کاربرد معرفی خواهیم کرد، همراه ما باشید!

  1. دریل برقی ساده: دریل برقی ساده نوع ابتدایی این ابزار کاربردی است که بیشتر برای انجام کارهای سطحی در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل قدرت کمی دارد و به طبع قیمت دریل ساده نیز ارزان است.
  2. دریل چکشی: کارایی خاص دریل چکشی آن را به گزینه بسیار جذابی برای اهل فن تبدیل کرده است. این نوع دریل به واسطه حالت ضربه‌ای آن، برای سوراخ کردن اجسام سخت به کار می‌رود. همچنین نسبت به دریل برقی ساده از قدرت و توان بیشتری برخوردار است.
  3. دریل شارژی: دریل شارژی بدون کابل برق فعالیت می‌کند و برای استفاده از آن نیاز به اتصال آن به منبع انرژی ندارید. در واقع این مدل از طریق باتری موجود در آن؛ انرژی لازم جهت عملیات سوراخکاری را بدست می‌آورد. اغلب از دریل شارژی برای باز و بسته کردن پیچ و ایجاد سوراخ در سطح کم عمق استفاده می‌شود.
  4. دریل گیربکسی: دریل گیربکسی به لطف قدرت و سرعت بالا، عملکرد بسیار خوبی جهت سوراخ کردن فلزات دارد. این مدل از جعبه دنده‌ای بهره می‌برد که نیروی محرکه را بهبود می‌بخشد. 
  5. دریل بتن کن: بتن کن در این دسته بندی پرقدرت‌ترین نوع محسوب می‌شود و در فعالیت‌های ساخت و ساز به کار گرفته می‌شود. این مدل قادر به حفر سوراخ‌های عمیق است.

بهترین برند دریل در بازار ایران را بشناسید!

خوشبختانه برندهای زیادی در بازار ایران حضور دارند و محصولات متنوعی را عرضه می‌نمایند. انواع دریل برای کاربردهای مختلف از سوی شرکت‌های مشهور در ایران به فروش می‌رسند. نیاز مشتریان در این زمینه به طور کامل رفع گردیده است. در ادامه نگاهی دقیق به پرفروش‌ترین و معتبرترین برندهای انواع دریل در ایران خواهیم داشت.

1- دریل رونیکس

رونیکس برند باکیفیت ساخت ایران است که محصولاتش در حوزه ابزارآلات صنعتی با شعار “آخرین ابزاری که می‌خرید” روانه بازار می‌کند. قیمت مناسب در کنار مرغوبیت محصولات از صفات بارز انواع دریل رونیکس است که اتفاقا طرفداران زیادی در در بازار داخل کشور دارند. خرید از این برند ایرانی، این مزیت را به همراه دارد که از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش برخوردار شوید.

دریل رونیکس

2- دریل هیوندای

غول صنعتی به نام هیوندای از بزرگترین تولیدکنندگان ابزارآلات صنعتی در جهان است. دریل هیوندای کیفیت بسیار خوبی دارد و این ادعا توسط طرفدارانش تایید می‌گردد. میزان رضایتمندی از محصولات هیوندای درصد بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

دریل هیوندای

3- دریل کرون

کرون یک برند چینی فعال در زمینه ساخت ابزارآلات صنعتی است که محصولات مختلفی را به سراسر جهان عرضه می‌کند. این برند جویای نام قسمت مناسبی از بازار ایران را در دست گرفته و دریل‌های خوبی را عرضه می‌کند. در حال حاضر کرون در حال رقابت با برندهای مشهور بین المللی است.

دریل کرون

4- دریل بوش

بوش برند قدرتمند و شناخته شده لوازم خانگی است، اما ابزارآلات صنعتی آن نیز شهرت جهانی دارد. دریل بوش کیفیت ساخت بالایی دارد و انتخاب مناسبی برای اهل فن به حساب می‌آید. این برند سابقه طولانی در بازار ایران دارد و توانسته نیاز مشتریان را به خوبی برطرف نماید. اگرچه ممکن است قیمت دریل‌های این برند کمی گران‌تر از سایر محصولات موجود در بازار باشد، اما کیفیت، طول عمر بالا و قدرت بی‌نظیر آن مطمئناً ارزش هزینه‌ پرداختی را دارد.

دریل بوش

5- دریل انکور

انکور، ابزاری چینی با اعتباری بین المللی است. در حال حاضر انکور در زمینه ساخت انواع ابزارآلات صنعتی فعالیت چشمگیری دارد و رضایتمندی بالایی در میان مشتریان کسب نموده است. انکور کیفیت خوبی از خود نشان داده است و به کشورهای مختلفی صادر می‌شود. دریل انکور از محصولات محبوب بازار است.

6- دریل ان ای سی

شرکت نماد اقتصاد چکاد با برند ان ای سی (NEC) از بزرگترین شرکت‌های تجاری در زمینه تولید ابزارآلات صنعتی است. تنوع محصولات این برند در حد قابل قبولی است و خدمات پس از فروش خوبی را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. این برند با رعایت استانداردهای جهانی، ابزارآلات مختلف به مصرف کنندگان دارد.

7- دریل آروا

“ابزار موفقیت” شعاری است که این برند با آن شناخته می‌شود. این برند ایرانی در زمینه ساخت ابزار آلات صنعتی موفق بوده و دریل‌های آن نیز محبوب و بازخورد مثبت هستند. این شرکت خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتریان را از اهداف تجاری خود معرفی می‌کند.

دریل آروا

8- دریل نک

اگرچه برندهای چینی زیادی در بازار ایران فعالیت می‌کنند اما نک به واسطه تولید ابزارآلات صنعتی خوب شهرت دارد. این شرکت در سطح بین المللی فعالیت می‌کند و علاوه بر ایران به کشورهای مختلفی محصولاتش را عرضه می‌نماید. دریل نک مانند سایر ابزار این برند کیفیت قابل قبولی دارد و با قیمت مناسبی به مشتریان ارائه می‌شود.

دریل نک

9- دریل توسن

توسن جزو برندهای مشهور ساخت ایران است که در زمینه ساخت ابزارآلات صنعتی و برقی کار خود را از سال 1382 آغاز نمود. دریل توسن در کنار قیمت مناسب از کیفیت قابل قبولی نیز بهره می‌برد. خدمات پس از فروش مناسب از جمله ویژگی‌های این شرکت است. همچنین مسئولان شرکت توسن، با افزایش تنوع و کیفیت محصولات درصدد افزایش جلب نظر مشتریان هستند.

دریل توسن

10- دریل متابو

نوآوری و خلاقیت در محصولات برند متابو موج می‌زند! ابزار صنعتی کاربردی مانند دریل متابو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت از اعتبار و شهرت جهانی خوبی برخوردار است و در سطح بین المللی فعالیت می‌کند. جالب اینکه سابقه طولانی در بازار ایران دارد و برند شناخته شده‌ای به حساب می‌آید.

دریل متابو

11- دریل پوکا

پوکا نخستین بار کار خودش را با واردات ابزارآلات برقی مانند آرمیچر در ایران شروع نمود. پوکا کم کم دانش و توان فنی مهندسان داخل کشور را به کار گرفت و امروزه از برندهای خوب ابزارآلات صنعتی به شمار می‌رود. دریل پوکا از کیفیت خوبی بهره می‌برد و با قیمت مناسبی به مشتریان عرضه می‌شود.

دریل پوکا

12- دریل ماکیتا

برند ژاپنی ماکیتا محبوبیت بالایی در بازار ایران دارد و انواع دریل ماکیتا از محصولات پرفروش و با درصد رضایت بالا بین مصرف کنندگان هستند. این شرکت در زمینه ابزارآلات صنعتی طیف گسترد‌ه‌ای از محصولات را عرضه می‌کند. کیفیت عالی این محصولات رضایتمندی مشتریان را در سطح بالایی نگه داشته است.

دریل ماکیتا

13- دریل آ ا گ

آ ا گ برند مشهوری است که در سطح بین المللی محصولات بسیار با کیفیتی را عرضه می‌کند. از لوازم خانگی گرفته تا ابزارآلات صنعتی و برقی زیر پوشش این شرکت قرار می‌گیرد. ریل آ ا گ نیز مانند سایر محصولات این برند از مرغوبیت بالایی بهره می‌برد.

14- دریل دیوالت

برای اولین بار شرکت دیوالت کارش را در آمریکا شروع کرد و کارخانجات زیادی را در سراسر جهان تاسیس نمود. با این حال محصولات متنوعی را در زمینه ابزارآلات صنعتی تولید می‌کند که کیفیت خوبی دارند. این شرکت در زمینه توسعه فناوری‌های ساخت ابزار پیشتاز است و محصولات ویژه‌ای به بازار عرضه می‌کند.

دریل دیوالت

15- دریل میلواکی

میلواکی الکتریک تولز (Milwaukee Electric Tool) یک شرکت آمریکایی است که ابزارهای برقی را توسعه، تولید و به بازار عرضه می‌کند. محصولات این برند از سطح رضایت بالایی برخوردار هستند و در حقیقت کیفیت بالای این برند در کنار اقدامات آنها برای توسعه فناورانه محصولات، از آن گزینه جذابی می‌سازد.

16- دریل هیتاچی

وقتی صحبت از بهترین برند دریل می‌شود، حتماً نام هیتاچی را خواهید شنید. دریل هیتاچی از بهترین محصولات ارائه شده در زمینه سوراخکاری است که شهرت جهانی دارد. این برند دامنه فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد و تنها به ساخت ابزارآلات صنعتی محدود نیست. هیتاچی با سابقه بیش از یک قرن فعالیت خود را در ژاپن آغاز کرد و تاکنون محصولات بسیار با کیفیتی را به بازار عرضه نموده است.

17- دریل محک

با اینکه برندهای ایرانی زیادی در زمینه تولید ابزارآلات صنعتی به فعالیت می‌پردازند اما تنها برخی از آنها کیفیت قابل قبولی دارند. دریل محک از آن دسته محصولات ایرانی است که با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و کیفیت و عملکرد مطلوبی نیز دارد. نکته جذاب اینکه برند محک با شرکت‌های بین المللی مختلفی مانند هوپ، آینهل و هانینگ برای ساخت محصولات خود همکاری می‌کند.

دیدگاه های کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.