معرفی 20 مدل از بهترین لوسترهای پذیرایی

تاریخ انتشار:
1400/09/18
نویسنده:
آتنا سادات رضوی
مدت مطالعه:
10 دقیقه
راهنمای خرید
اشتراک گذاری
لوستر پذیرایی

زمانی که قصد طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل خود را داریم، باید همه‌ی نکات مهمی که می‌توانند در زیبایی خانه‌ی ما تاثیر داشته باشند، توجه کنیم. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای دکوراسیون یک فضا باید به آن توجه شود،‌ نورپردازی محیط است. انتخاب میزان و نحوه‌ی نورپردازی یک فضا علاوه بر این که می‌تواند به جذابیت فضا بیفزاید، کارایی فضا را نیز زیاد می‌کند. 

یکی از انواع متداول وسایل نورپردازی برای فضاهای مسکونی، اداری یا حتی تجاری، استفاده از لوستر و چراغ آویز است. این وسایل می‌توانند نور مناسب برای محیط را در عین زیبایی فراهم کنند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند تهیه‌ی لوستر یا چراغ آویز برای قسمت‌های مختلف منزل، خرید ضروری نیست . به دلیل قیمت بالای برخی از آن‌ها، ترجیح می‌دهند هال و پذیرایی زیبای خود را بدون وسایل نورپردازی مناسب رها کنند.

بسیاری از ما زمانی که قصد خرید وسایل مختلفی را داریم به بازارهای مربوط به آن مراجعه می‌کنیم. رفتن به فروشگاه برای خرید لوستر، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید جنس مد نظر خود را از نزدیک مشاهده کرده و آن را لمس کنید. اما قبل از آن بهتر است بدانید چه لوستری مناسب برای فضا مد نظر شماست. به عنوان مثال فضایی مانند آشپزخانه، باید نورپردازی متمرکزی داشته باشد و رنگ نور آن نیز ترکیبی از آفتابی و مهتابی انتخاب شود.

در این میان یکی از مهم‌ترین فضاهای هر خانه، قسمت هال و پذیرایی آن است. این فضا بیشتر از سایر قسمت‌های خانه در معرض دید قرار دارد. هر مهمانی که وارد خانه‌ی ما می‌شود در فضای هال و پذیرایی مستقر می‌شود. بنابراین اهمیت دادن به نحوه‌ی نورپردازی این محیط، می‌تواند بر زیبایی آن تاثیر داشته باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم با نحوه‌ی نورپردازی پذیرایی به وسیله‌ی لوستر آشنا شویم و ببینیم چه لوسترهایی برای این محیط مناسب هستند. با ما همراه باشید. اگر قصد خرید لوستر برای آشپزخانه خود را دارید، می‌توانید به مقاله “معرفی 20 مدل لوستر آشپزخانه زیبا و کاربردی” مراجعه کنید.

20 مدل از بهترین لوسترهای پذیرایی

در ابتدا می‌خواهیم ببینیم کدام لوسترها برای پذیرایی مناسب هستند. 

۱. لوستر هفت شعله چشمه نور کد C2940/6+1

لوستر هفت شعله چشمه نور کد C2940/6+1
رنگآنتیک
جنس بدنهبرنج
وزن (کیلوگرم)۱۸
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله۷
گارانتی۱۲ ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

این لوستر ۷ شعله کلاسیک،‌ دارای بدنه‌ای از جنس برنج و رنگ آنتیک است. همچنین ابعادی در حدود ۸۵*۸۵ و ارتفاع ۶۰ سانتی‌متر دارد که می‌تواند برای فضایی نسبتا بزرگ، مناسب باشد. وزن این لوستر حدود ۱۸ کیلوگرم است که برای سقف‌هایی با مقاومت کم، مناسب نیست. سرپیچ به کار رفته در این لوستر از نوع E14 است. این لوستر به دلیل ابعاد نسبتا زیاد و وزن سنگینی که دارد، برای فضای آشپزخانه یا اتاق‌ها مناسب نیست و بیشتر در هال و پذیرایی استفاده می‌شود. این لوستر مانند سایر لوسترهای چشمه نور، دارای گارانتی ۱۲ ماهه است.

۲. چراغ آویز فانتزی دونات بزرگ ستاره شمال مدل TS4

چراغ آویز فانتزی دونات بزرگ ستاره شمال مدل TS4
چراغ آویز فانتزی دونات بزرگ ستاره شمال مدل TS4
رنگسفید
جنس بدنهپلیمر
سبکمدرن
تکنولوژیال ای دی
امکان تعویض لامپندارد
تعداد شعله1
گارانتی24 ماهه ستاره شمال
کاربردهال و پذیرایی، آشپزخانه

لوستر مدرن ستاره شمال مدل TS4، یکی از لوسترهای محبوب و شیک تولیدشده توسط این مجموعه است که می‌توان از آن در فضاهای مختلف از جمله هال و پذیرایی و آشپزخانه استفاده کرد. این لوستر دارای ابعاد 120*80 سانتی‌متر بوده و به دلیل به کار رفتن تکنولوژی ال ای دی در آن، مصرف برق بسیار پایین به همراه بازدهی و بهره‌وری نور بسیار بالایی دارد. همچنین با توجه به به‌روز بودن این فناوری، میزان روشنایی آن نیز افزایش پیدا کرده و به خوبی می‌تواند فضای هال و پذیرایی شما را روشن کند.

۳. لوستر آویز حبابی 9 شعله چشمه نور کد A1224/9BK

رنگمشکی، سفید
جنس بدنهفلز
وزن (کیلوگرم)۵
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله۹
گارانتی۱۲ ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی، آشپزخانه، اتاق

این لوستر ۳ شعله کلاسیک، که دارای ابعادی در حدود ۵۵*۵۵*۸۰ سانتی‌متر است، برای فضای هال و پذیرایی، آشپزخانه و راهرو بسیار مناسب است. سرپیچ استفاده شده در این لوستر از نوع E14 است که اندازه‌ی کوچکی دارد. جنس بدنه این لوستر از فلز بوده و در رنگ‌های سفید و مشکی تولید می‌شود. این لوستر وزنی در حدود ۵ کیلوگرم دارد که وزنی مناسب برای یک لوستر مدرن است.

۴. لوستر کلاسیک چشمه نور کد I2670/10-BKO

لوستر ۱۰ شعله چشمه نور کد I2670/10-BKO
رنگمشکی
جنس بدنهشیشه
وزن (کیلوگرم)17.5
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله10
گارانتی12 ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

نمونه دیگری از لوستر کلاسیک که طراحی منحصربه‌فردی دارد، لوستر چشمه نور 10 شعله کد I2670/10-BKO است. ابعاد این لوستر 85*85 سانتی‌متر بوده و ارتفاعی ۷۵ سانتی‌متری دارد. وزن این لوستر حدود 17.5 کیلوگرم است که برای نصب آن باید به محکم بودن سقف توجه داشته باشید. جنس بدنه این لوستر شیشه و رنگ آن مشکی است. سرپیچ به کار رفته در این لوستر از نوع E14 بوده و لامپ‌های آن قابلیت تعویض دارد. شما می‌توانید روشنایی این لوستر، از انواع چراغ‌های اشکی، شمعی، کم‌مصرف، ال ای دی و… استفاده کنید. این لوستر چشمه نور به دلیل داشتن رنگ خاص، برای همه خانه‌ها مناسب نیست. به همین دلیل قبل از تهیه آن، اجزای مختلف هال و پذیرایی خود را بررسی کنید.

۵. لوستر کریستالی ۷ شعله چشمه نور کد H6670/40

لوستر کریستالی ۷ شعله چشمه نور کد H6670/40
رنگطلایی، کرومی
جنس بدنهفلز
وزن (کیلوگرم)۹
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله۷
گارانتی۱۲ ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

لوستر کریستالی ۷ شعله چشمه نور کد H6670/40 یکی دیگر از سبک‌های خاص و زیبا برای فضای پذیرایی است. این لوستر کریستالی زیبا، دارای بدنه‌ای فلزی بوده و در رنگ‌های طلایی و کرومی تولید می‌شود. ابعاد این لوستر ۴۰*۴۰*۵۰ سانتی‌متر بوده و وزن آن ۹ کیلوگرم است. سبک خاص این لوستر، استفاده از آن را برای هر محیطی ممکن ساخته است.

۶. لوستر مدرن چشمه نور کد A6314/1H

لوستر مدرن چشمه نور کد A6314/1H
رنگطلایی، طوسی
جنس بدنهفلز
وزن (کیلوگرم)1.05
امکان تعویض لامپندارد
گارانتی۱۲ ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه

لوستر مدرن با کد A6314/1H، یکی از نمونه‌های زیبا از دسته‌بندی لوستر مدرن است که برای محیط‌های مختلف بسیار مناسب است. جنس بدنه‌ این لوستر از آلومینیوم است و همین موضوع باعث سبک بودن وزن آن شده است (۱.۰۵ کیلوگرم). ابعاد این لوستر ۳۰ در ۵۰ بوده و ارتفاعی ۱ متری دارد. برای استفاده از این لوستر در فضاهای مختلف، بهتر است به ارتفاع سقف خود توجه داشته باشید. از آن جایی که تکنولوژی به کار رفته در این لوستر، از نوع SMD است، لامپ‌های آن قابل تعویض نیستند. این لوستر که به لوستر LED و SMD معروف است در رنگ‌های طلایی و طوسی تولید می‌شود و دارای ضمانت‌نامه ۱۲ ماهه چشمه نور است.

۷. لوستر مدرن چشمه نور کد A6322/1H

چراغ آویز چشمه نور کد A6308/4-WT
رنگسفید
جنس بدنهفلز
وزن (کیلوگرم)2.75
امکان تعویض لامپندارد
گارانتی12 ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی، آشپزخانه

یکی دیگر از انواع محبوب لوسترهای مدرن برای هال و پذیرایی، لوستر مدرن چشمه نور کد A6308/4-WT است که در رنگ‌ سفید، تولید می‌شود و به همین دلیل برای محیط‌های مختلف کاربرد دارد. این لوستر نیز دارای وزن بسیار کمی (2.75 کیلوگرم) بوده و ابعاد آن 60*60*65 سانتی‌متر است. جنس بدنه این لوستر فلزی است و لامپی از نوع SMD دارد. استفاده از تکنولوژی اس ام دی در این محصول، باعث افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی، بهبود نوردهی و میزان روشنایی آن می‌شود. این لوستر نیز مانند تمام محصولات چشمه نور، دارای گارانتی ۱۲ ماهه چشمه نور است.

۸. لوستر حبابی 7 شعله چشمه نور کد 1230/7BK

رنگسفید، مشکی
جنس بدنهفلز
وزن (کیلوگرم)۶
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله۷
گارانتی۱۲ ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی، اتاق، آشپزخانه

این لوستر ۷ شعله مدرن، بدنه‌ای فلزی دارد و در رنگ‌های سفید و مشکی تولید می‌شود. سرپیچ به کار رفته در آن، از نوع E14 است. ابعاد این لوستر ۳۰*۸۵ سانتی‌متر بوده و ارتفاعی در حدود ۸۵ سانتی‌متر دارد. همچنین با داشتن حباب‌هایی که در اطراف آن قرار دارند، لوستری به سبک اسپاتینک محسوب می‌شود.

۹. لوستر سقفی ۵ شعله چشمه نور کد C2542-B

لوستر سقفی ۵ شعله چشمه نور کد C2542-B

رنگآنتیک
جنس بدنهبرنج
وزن (کیلوگرم)۳
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله۵
گارانتی۱۲ ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

نوع دیگری از لوسترهای کلاسیک، به صورت سقفی هستند که دارای ارتفاع بسیار کمی بوده و زیبایی خاص خودشان را دارند. این دسته از لوسترها برای فضاهایی با سقف کوتاه مناسب هستند. لوستر سقفی ۵ شعله چشمه نور کد C2542-B، یکی از نمونه‌های زیبای این دسته از لوستر است که ابعادی در حدود ۴۶*۴۶*۲۰ سانتی‌متر دارد. جنس بدنه این لوستر سقفی، برنج است و رنگی برنزی دارد. وزن این لوستر ۳ کیلوگرم است و به سقف شما فشاری وارد نمی‌کند. لوستر سقفی با کد C2542-B برای فضاهای های و ‍پذیرایی، اتاق‌ها، آشپزخانه و راهرو مناسب است.

۱۰. لوستر کریستالی ۸ شاخه چشمه نور کد A6638/60-S

لوستر کریستالی ۸ شاخه چشمه نور کد A6638/60-S با ریموت
رنگطلایی، کرومی
جنس بدنهفلز
وزن (کیلوگرم)۱۴
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله۸
گارانتی۱۲ ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

یکی دیگر از انواع خاص لوسترهای کریستالی، لوستر کریستالی ۸ شاخه چشمه نور کد A6638/60-S است که وزنی در حدود ۱۴ کیلوگرم دارد. ابعاد این لوستر ۶۰*۶۰*۳۰ سانتی‌متر است و بدنه‌ای فلزی دارد. این لوستر در رنگ‌های کرومی و طلایی تولید می‌شود و دارای ریموت کنترل برای روشن و خاموش کردن نیز هست. ما می‌توانید از این لوستر علاوه بر هال و پذیرایی، در آشپزخانه یا راهرو نیز استفاده کنید.

۱۱. لوستر دایکاست چشمه نور کد S3614/50-AO

لوستر دایکاست ۱۲ شعله چشمه نور کد S3614/50-AO
رنگآنتیک
جنس بدنهآلومینیوم
وزن (کیلوگرم)7.1
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله12
گارانتی12 ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

یکی دیگر از لوسترهای زیبایی که می‌توانید برای هال و لوستر پذیرایی خود از آن استفاده کنید، لوستر دایکاست 12 شعله چشمه نور کد S3614/50-AO است که در دسته لوسترهای فلزی قرار می‌گیرد. این لوستر به دلیل داشتن سبکی بین کلاسیک و مدرن، قابلیت استفاده در خانه‌ها با دکوراسیون‌ها متنوع را داشته و به خوبی می‌تواند فضا را روشن کند. محصول مذکور دارای ابعاد 50*50*68 سانتی‌متر بوده و برای ساخت آن از‌ آلومینیوم استفاده شده تا با داشتن وزنی سبک، مقاومت بالایی نیز داشته باشد.

۱۲. لوستر مدرن چشمه نور کد L6325/3H

لوستر مدرن چشمه نور کد L6325/3H
رنگسفید، طلایی
جنس بدنهفلز
وزن (کیلوگرم)1.83
نوع تکنولوژیال ای دی
امکان تعویض لامپندارد
تعداد شعله1
گارانتی12 ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی، آشپزخانه

استفاده از لوسترهای مدرن، یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده بهینه از فضاست. چرا که این لوسترها می‌توانند در عین تابیدن نوری عالی به فضا، فضای بسیار کمی را اشغال کنند و به همین دلیل منزل را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. لوستر مدرن چشمه نور کد L6325/3H، از جمله این لوسترهاست که با داشتن بدنه‌ای فلزی، وزن بسیار کمی دارد و می‌تواند به راحتی در محیط‌های مختلف نصب شود. ابعاد این محصول 50*50*65 سانتی‌متر بوده و نوع لامپ آن نیز SMD است. با استفاده از این فناوری در لوستر مدرن چشمه نور، بازدهی لوستر افزایش یافته و مصرف انرژی آن تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

۱۳. لوستر آویز ۳ شعله چشمه نور کد C2705/3H-B

لوستر آویز ۳ شعله چشمه نور کد C2705/3H-B
رنگبرنزی
جنس بدنهبرنج
وزن (کیلوگرم)6
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله3
گارانتی12 ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی، آشپزخانه

اگر به دنبال یک لوستر کلاسیک جمع‌وجور برای هال و پذیرایی خود هستید، لوستر آویز ۳ شعله چشمه نور کد C2705/3H-B، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این محصول با داشتن وزن تنها 6 کیلوگرم و ابعاد 35*35*80 سانتی‌متر، می‌تواند در خانه‌هایی با هال و پذیرایی بزرگ و کوچک نصب شود و جلوه ویژه‌ای داشته باشد. همانطور که در تصویر می‌بینید، رنگ انتخاب‌شده برای این لوستر، مسی است که باعث ایجاد ظاهری بسیار زیبا در طراحی آن شده است. اما باید توجه داشته باشید که به دلیل رنگ ویژه آن، نمی‌توان از این لوستر چشمه نور برای همه فضاها استفاده کرد.

۱۴. لوستر کریستالی چشمه نور کد A6638/30-30-S

رنگطلایی، کرومی
جنس بدنهفلز
وزن (کیلوگرم)۴
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله۴
گارانتی۱۲ ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی، آشپزخانه

لوستر آویز کریستالی کد A6638/30-30-S، دارای ابعاد ۳۰*۳۰ و ارتفاعی معادل ۲۵ سانتی‌متر دارد. وزن این لوستر زیبا، ۴ کیلوگرم است. این لوستر، بدنه‌ای از جنس فلز دارد و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، رنگ بدنه آن، طلایی است که البته در رنگ کرومی نیز تولید می‌شود. سرپیچ به کار رفته در این لوستر از نوع سرپیچ‌های کوچک E14 است.

۱۵. لوستر 10 شعله چشمه نور کد S3702/10-GWT

لوستر 10 شعله چشمه نور کد S3702/10-GWT
رنگطلایی
جنس بدنهآلومینیوم
وزن (کیلوگرم)11.2
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله10
گارانتی12 ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

شما می‌توانید برای هال و پذیرایی کلاسیک خود، از لوستر 10 شعله چشمه نور کد S3702/10-GWT نیز استفاده کنید. این لوستر با داشتن بدنه کرمی‌رنگ با فلزات طلایی، می‌تواند ظاهری شکیل و کلاسیک به منزل شما ببخشد. لوستر کلاسیک چشمه نور،‌ دارای ابعاد 85*85*110 سانتی‌متر بوده و قابلیت استفاده به عنوان لوستر پذیرایی و لوستر آشپزخانه را دارد. به کار رفتن تعداد زیاد کریستال در این محصول، باعث افزایش جلوه آن شده است.

۱۶. لوستر کریستالی چشمه نور ۱۲ شعله کد H2646/8

لوستر کریستالی چشمه نور ۱۲ شعله کد H2646/8
رنگطلایی، کرومی، آنتیک
جنس بدنهفلز
وزن (کیلوگرم)۷.۸
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله۱۲
گارانتی۱۲ ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی، آشپزخانه

لوستر کریستالی کد H2646/8 که دارای ۱۲ شعله است، یکی از زیباترین مدل‌های لوستر کریستالی‌ست که مورد‍پسند افراد زیادی قرار دارد. این لوستر که در سه رنگ کرومی، آنتیک و طلایی تولید می‌شود، دارای ابعاد ۷۵*۷۵ و ارتفاع ۴۵ سانتی‌متر است. سرپیچ به کار رفته در این لوستر از نوع E14 بوده و لامپ‌های آن، قابل تعویض هستند.

۱۷. لوستر چشمه نور ۸ شعله کد C2927/8-A

لوستر چشمه نور ۸ شعله کد C2927/8-A
رنگآنتیک
جنس بدنهبرنج، سرامیک
وزن (کیلوگرم)۱۳
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله۸
گارانتی۱۲ ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

اگر دوست دارید فضای پذیرایی خود را به وسیله‌ی لوستری زیبا و در عین حال کاربردی، نورپردازی کنید، ما به شما لوستر چشمه نور ۸ شعله کد C2927/8-A را پیشنهاد می‌کنیم. این لوستر که دارای سرامیک‌کاری‌های زیبایی با طرح فرشته است، بدنه‌ای از جنس برنج و سرامیک دارد که باعث زیبایی فضای منزل شما می‌شود. این لوستر دارای ابعاد ۸۵*۸۵*۹۰ سانتی‌متر و وزن ۱۳ کیلوگرم می‌باشد. به همین بهتر است از این لوستر در فضاهای بزرگ استفاده شود. 

۱۸. لوستر 16 شعله مولکولی چشمه نور مدل A1221/16

لوستر 16 شعله مولکولی چشمه نور مدل A1221/16
رنگسفید، طلایی، مشکی
جنس بدنهفلز
وزن (کیلوگرم)6
نوع سرپیچE27
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله16
گارانتی12 ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

یکی دیگر از سبک‌هایی که می‌تواند برای لوستر هال و پذیرایی خود از آن استفاده کنید، لوستر مولکولی‌ست. این دسته از لوسترها دارای شعله‌های حبابی‌شکل بوده و ظاهری مدرن به منزل شما می‌بخشند. لوستر 16 شعله مولکولی چشمه نور مدل A1221/16 از جمله لوسترهای این سبک است که با داشتن ابعاد 60*60*65 سانتی‌متر و وزن 6 کیلوگرم، می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای مناسبی باشند که سقف مقاومی ندارند. این نوع لوستر نیز در گروه لوستر اداری قرار می‌گیرد و میتوان در فضای اداری و عمومی آن را نصب کرد.

۱۹. لوستر ۱۵ شعله چشمه نور کد C2970/5-A

لوستر ۱۲ شعله چشمه نور کد C2976/6+6-AO
رنگآنتیک
جنس بدنهبرنج
وزن (کیلوگرم)9.2
نوع سرپیچE14
امکان تعویض لامپدارد
تعداد شعله15
گارانتی12 ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

اگر هال و پذیرایی بزرگی دارید و می‌خواهید با یک لوستر نسبتا بزرگ، نورپردازی آن را انجام دهید، می‌توانید از لوستر ۱۵ شعله چشمه نور کد C2970/5-A استفاده کنید. این لوستر دارای بدنه‌ای برنجی بوده و رنگ آن آنتیک است. این لوستر به دلیل داشتن وزنی مناسب در حدود 9.2 کیلوگرم، قابلیت نصب در محیط‌های مختلف را دارد.

۲۰. لوستر مدرن چشمه نور مدل L6382/40

لوستر مدرن چشمه نور مدل L6382/40
رنگسفید، طلایی و مشکی
جنس بدنهآلومینیوم
وزن (کیلوگرم)3
نوع تکنولوژیLED
امکان تعویض لامپندارد
تعداد شعله1
گارانتی12 ماهه چشمه نور
کاربردهال و پذیرایی

یکی دیگر از لوسترهای مدرنی که می‌توانید برای فضای آشپزخانه و هال و پذیرایی خود از آن استفاده کنید، لوستر مدرن چشمه نور مدل L6382/40 است که در ساختار‌ آن تکنولوژی LED SMD به کار می‌رود. استفاده از این فناوری در لوستر چشمه نور، باعث کاهش مصرف برق و همچنین بهبود نوردهی کالا شده است. ابعاد این لوستر مدرن 60*60*80 سانتی‌متر بوده و وزن آن 3 کیلوگرم است.

چطور لوستر مناسبی را برای پذیرایی انتخاب کنیم؟

لوستر به وسیله‌ای گفته می‌شود که می‌تواند نور مناسب یک فضا را به وسیله‌ی تعدادی لامپ فراهم کند. نورپردازی که توسط لوستر در محیط ایجاد می‌شود، باعث زیباسازی فضای مورد نظر شما شده و دکوراسیون و چیدمان را جذاب‌تر نشان می‌دهد. لوسترها معمولا به صورت چراغ‌های آویز بزرگی به سقف فضاهای مختلف نصب می‌شوند. اما لوسترها انواعی خاصی که دارند که به آن‌ها لوستر ایستاده نیز گفته می‌شود.

در هنگام خرید لوستر برای پذیرایی باید به برخی نکات توجه خاصی داشته باشید. در ابتدا سعی کنید اطلاعات خود را از لوستر، به اندازه‌ی کافی بالا ببرید و ببینید فضای منزل شما به چه چیزی احتیاج دارد. برخی از نکاتی که باید برای انتخاب لوستر پذیرایی مناسب به آن‌ها توجه کنید، به صورت زیر هستند:

۱- اندازه لوستر پذیرایی

زمانی که می‌خواهید لوستر مناسب برای پذیرایی خود را انتخاب کنید، در ابتدا باید به اندازه‌ی محیط توجه کنید. هر چه فضای پذیرایی شما بزرگ‌تر باشد، به لوستر بزرگ‌تری برای نورپردازی منزل خود نیاز خواهید داشت. معمولا لوسترهایی که برای فضاهای بزرگی مانند پذیرایی استفاده می‌شوند، دارای بیش از ۵ شعله هستند تا نور مناسب برای فضا را فراهم کننند. برای انتخاب لوستر پذیرایی به ارتفاع لوستر نیز توجه کنید. لوستر پذیرایی شما نباید خیلی بلند یا کوتاه باشد. شما باید با توجه به ارتفاع سقف هال و پذیرایی خود، لوستری با ارتفاع مناسب را انتخاب کنید.

۲- سبک لوستر پذیرایی

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید لوستر، انتخاب سبک لوستر بر اساس سبک چیدمان و دکوراسیون منزل شماست. لوستر مناسب پذیرایی می‌تواند در سبک‌های مختلفی تولید شود. 

لوستر مدرن

یکی از سبک‌های بسیار متداول برای لوستر، سبک مدرن است که برای فضاهایی با دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود. لوسترهایی با سبک مدرن ساخته می‌شوند، معمولا دارای ساختاری بسیار ساده و مینیمال هستند. همچنین در اکثر اوقات در رنگ‌های سفید، طوسی، مشکی یا طلایی ساخته می‌شوند تا در هر فضایی یا هر سبکی، مناسب به نظر برسند. نوع تکنولوژی به کار رفته در این دسته از لوسترها معمولا از نوع SMD است که مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و همچنین به دلیل داشتن نوری پخش، فضای منزل شما را به خوبی روشن می‌کند. همچنین بسیاری از این لوسترها ریموت دارند که به وسیله آن می‌توانید نور لوستر مدرن خود را کم یا زیاد و خاموش و روشن کنید.

لوستر کلاسیک

یکی از سبک‌های محبوب در میان ما ایرانی‌ها، سبک کلاسیک است. لوسترهای این سبک معمولا اندازه‌ی بزرگی داشته و از جنس آلومینیوم، برنج یا برنز هستند که باعث سنگین بودن آن‌ها می‌شود. همچنین در رنگ‌های کرومی، طلایی، برنزی یا آنتیک تولید می‌شوند. تعداد شعله‌های این سبک، می‌تواند متفاوت باشد. شما بر اساس اندازه‌ی محیط خود، می‌توانید لوستری با تعداد شعله مناسب را انتخاب کنید. سرپیچ به کار رفته در لوسترهای کلاسیک، معمولا کوچک بوده و از نوع E14 هستند.

لوستر چوبی

این دسته از لوسترها، یکی دیگر از مدل‌های محبوبی هستند که می‌توان از آن‌ها برای فضاهای مختلف استفاده کرد. لوستر چوبی معمولا دارای اندازه‌ی متوسط و رنگ آن‌ سفید یا قهوه‌ای است. همچنین به دلیل سبک بودن، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته اند. بیشتر این لوسترها، در شکل و حالت حباب‌ها متفاوت هستند و همین موضوع باعث تنوع بسیار بالای آن‌ها می‌شود. این دسته از لوسترها نسبت به مدل کلاسیک، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است و با توجه به کیفیتی که ارائه می‌دهد، کاربران زیادی از استفاده از آن‌ها، احساس رضایت می‌کنند.

سخن پایانی

اگر برای خرید لوستر برای هر قسمت از منزل خود نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید به مقاله “راهنمای کامل خرید لوستر و چراغ آویز” سر بزنید و لوستر مناسب منزل خود را انتخاب کنید.

دیدگاه های کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.