معرفی بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی + نکات مهم در خرید

تاریخ انتشار:
1402/03/07
نویسنده:
زهرا نعمتی یزدی
مدت مطالعه:
8 دقیقه
راهنمای خرید
اشتراک گذاری
معرفی بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی + نکات مهم در خرید

قبل از معرفی بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی؛ باید اول به این سوال پاسخ دهیم که چراغ ریلی و فروشگاهی چیست؟ چراغ‌هایی که در فاصله‌های مشخص روی یک ریل خطی تعبیه شده و طول ریل فلزی آن به یک متر می‌رسد چراغ‌های ریلی هستند. مزیت این نوع چراغ، نورپردازی منحصربه‌فرد آن است که بدون سیم‌کشی روکار می‌توانید چراغ را روی ریل حرکت دهید و به صورت متمرکز یک مکان را نورپردازی کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع چراغ ریلی و مزایا و معایب آن، توصیه می‌کنیم که مقاله “راهنمای کامل خرید چراغ ریلی – بررسی هرآنچه باید بدانید” را در وبلاگ آرتا الکتریک بخوانید؛ سپس برای خرید چراغ ریلی و فروشگاهی اقدام کنید. معرفی بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی هدف اصلی این نوشته است؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

کاربرد چراغ ریلی و فروشگاهی

چراغ‌های ریلی بخاطر ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارند بیشتر افراد آن را با نام چراغ فروشگاهی می‌شناسند؛ برخلاف اسمی که دارند تنها برای نورپردازی فروشگاه‌ها نیستند. بلکه طراحی ساده، زیبا و متنوع چراغ ریلی، نورپردازی کاربردی، نصب آسان و قابلیت استفاده از لامپ‌های COB، LED و SMD در آن، باعث شده که در منزل و محل کار نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تنظیم نور روی یک ناحیه خاص، مزیت اصلی چراغ ریلی برای استفاده در فروشگاه‌ها است. زیرا معمولا در نورپردازی فروشگاه‌ها سعی بر این است که تجمع نور روی یک ناحیه خاص باشد تا کالا قرار گرفته شده در آن قسمت، ویژه جلو کند.

همچنین طراحی ویژه چراغ‌های ریلی باعث شده تا در دکوراسیون‌های داخلی به سبک مدرن و کلاسیک منزل از آن‌ها استفاده شود. خرید انواع چراغ ریلی و فروشگاهی برای نورپردازی کانتر آشپزخانه، نورپردازی لایت و ملایم برای اتاق خواب منزل و نورپردازی متمرکز برای میز کار، نورپردازی روی تابلو‌های نصب شده بر روی دیوار منزل، گالری یا محل کار و هر مکانی که نیاز به نور متمرکز و خاص دارد، انتخاب مناسبی است.

آرایشگاه‌ها، لابی و اتاق‌های هتل، نمای ساختمان‌ها، رستوران‌ها، دکور مغازه‌ها، نمایشگاه و هر مکانی که نیاز به نورپردازی خاص داشته باشد؛ برای استفاده از چراغ ریلی گزینه مناسبی است. این چراغ‌ها روی دیوار، سقف و زمین نیز قابل نصب هستند.

چک لیست خرید چراغ ریلی

نکات مهم در خرید چراغ ریلی و فروشگاهی

برای این‌که بتوانید چراغ ریلی مورد نظر خود را از لیست بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی انتخاب کنید باید نکاتی را که در خرید چراغ ریلی و فروشگاهی مهم هستند، بدانید. ازاین‌رو، تمام موارد گفته شده در ادامه را بخاطر بسپارید و قبل از خرید آن‌ها را بررسی کنید.

1- رنگ و طراحی بدنه چراغ ریلی

رنگ و طراحی بدنه اولین ویژگی است که باید در هنگام خرید چراغ فروشگاهی به آن توجه کنید. زیرا تولید کنندگان با در نظر گرفتن کاربردهای چراغ ریلی برای سازگاری آن با محیط‌‌های گوناگون، این نوع چراغ را در ابعاد، طراح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند. پس در هنگام انتخاب، محیطی که قصد دارید چراغ ریلی را در آن نصب کنید را برای فروشنده مشخص کنید تا از بین بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی، کاربردی‌ترین چراغ را به شما معرفی کند. درصورتی‌که قصد خرید اینترنتی چراغ ریلی و فروشگاهی را از فروشگاه‌های آنلاین مانند آرتا الکتریک دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و از مشاوره‌های قبل خرید آنلاین محصولات کمک بگیرید.

2- نوع سرپیچ لامپ در چراغ ریلی

از رنگ و طراحی بدنه چراغ‌ فروشگاهی که بگذریم؛ شناخت نوع سرپیچ پارامتر دیگری است که به شما کمک می‌کند خرید مطمئن‌تری داشته باشید. نوع سرپیچ لامپ در این چراغ‌ها به دو گروه سرپیچ با لامپ غیرقابل تعویض توسط کاربر و سرپیچ با قابلیت تعویض لامپ تقسیم می‌شود. در مدل سرپیچ با لامپ قابل تعویض چنانچه لامپ داخلی چراغ ریلی بسوزد، کاربر می‌تواند لامپ دیگری را جایگزین کند. اما در مدل سرپیچ با لامپ غیرقابل تعویض درصورتی‌که محصول خریداری شده گارانتی نداشته باشد؛ باید برای تعمیر به تعمیرکاران معتبر مراجعه کنید.

3- بررسی ریل در چراغ‌های فروشگاهی

طراحی ریل‌ها در ابعاد و با متریال‌های مختلف انجام می‌شود. ریل‌ها شبیه به مستطیل یا مربع‌های تو خالی هستند که چراغ (سرپیچ و لامپ) با فاصله‌های مشخصی درون آن‌ها تعبیه شده و سیم‌کشی برق نیز به صورت توکار و درون ریل انجام شده است. میزان توانایی تحمل وزن لامپ‌ها، تعداد چراغ‌‌هایی که می‌توان روی ریل سوار کرد، قابلیت چرخش چراغ‌ها برای نورپردازی، چیدمان چراغ‌ها و محل نصب آن‌ها (سقف، دیوار یا زمین) همگی پارامترهایی هستند که پیکربندی ریل، آن‌ها را مشخص می‌کند.

4- سه فاز و تک فاز بون چراغ فروشگاهی

دانستن مفهوم تک فاز یا سه فاز بودن چراغ ریلی رابطه مستقیمی با نورپردازی چراغ دارد. منبع نور در چراغ ریلی تک فاز یکی است و نور چراغ‌های روی یک ریل، با هم تنظیم می‌شوند. به عبارت دیگر اگر سه چراغ روی یک ریل وجود داشته باشد، شما نمی‌توانید دو چراغ را خاموش و یکی از آن‌ها را روشن بگذارید. چراغ سه فاز ریلی برخلاف چراغ تک فاز ریلی عمل می‌کند. برای سیستم روشنایی این نوع از چراغ ریلی، سیم‌کشی از منبع به سمت هر لامپ جداگانه انجام شده و قابلیت خاموش و روشن کردن هر چراغ به تنهایی وجود دارد.

5- رنگ نور و توان مصرف چراغ ریلی

رنگ نور در چراغ‌های ریلی وابسته به منبع نوردهی است. منبع نوری COB برق کمی را مصرف می‌کند و نورپردازی این نوع لامپ کاملا متمرکز و صاف و یکدست است. لامپ‌های SMD، هالوژنی و حبابی نیز لامپ‌هایی هستند که در بعضی از انواع مدل‌های چراغ ریلی استفاده می‌شود. در چراغ‌هایی که قابلیت تعویض لامپ را دارند می‌توانید از لامپ با رنگ نور دلخواه خود استفاده کنید. اما رنگ نور در چراغ‌های ریلی بدون قابلیت تعویض لامپ، غیرقابل تغییر است. پس اگر قصد خرید بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی از نوع لامپ ثابت را دارید، حتما رنگ لامپ‌ و توان مصرفی آن‌ را مورد بررسی قرار دهید.

6- برند و گارانتی چراغ ریلی

تغییر شکل دادن ریل‌ها در چراغ‌های ریلی ارزان و با کیفیت پایین موضوعی رایج است؛ به‌همین منظور توصیه می‌شود علاوه‌بر انتخاب بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی، این محصول را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. زیرا معمولا گارانتی، خدمتی است که توسط فروشگاه‌ها و برندهای معتبر برای خرید چراغ‌ ریلی و فروشگاهی ارائه می‌شود. با در دست داشتن برگه ضمانت کالا، در صورت هرگونه خرابی ریل‌ها و اتصالی چراغ، می‌توانید از خدمات پس از فروش محصول خریداری شده بهره‌مند شوید. اگر قصد خرید چراغ ریلی با عدم قابلیت تعویض لامپ را دارید، حتما در نظر داشته باشید برندی را برای خرید انتخاب کنید که گارانتی داشته باشد. زیرا تنها در این شرایط است که پس از سوختن لامپ، لازم نیست که چراغ را دور بیندازید و تولیدکننده موظف است لامپ را تعمیر کند.

7- قیمت چراغ ریلی و فروشگاهی

تمام فاکتورهایی که در نکات مهم خرید چراغ ریلی و فروشگاهی بیان کردیم، در تعیین قیمت چراغ فروشگاهی نقش دارد. هرچه متریال ریل چراغ فروشگاهی با کیفیت‌تر باشد، طول عمر آن بالاتر رفته و این پارامتر خود نیز در تعیین قیمت چراغ ریلی موثر است. همانطور که استاندارد بودن چراغ، امنیت محصول را تامین می‌کند و خطرات نظیر آتش‌سوزی را کاهش می‌دهد، برای خرید چراغ ریلی با کیفیت و استاندارد باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. 

بهترین برند چراغ ریلی

لیست معرفی بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی

بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی که از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند، ضمانت پس از فروش دارند و تا به امروز هدف اصلی آن‌ها در فروش جلب رضایت مشتری بوده است؛ به شرح زیر هستند.

1- چراغ ریلی برند شیله

برند شیله (SCHIELE) یکی از برند‌های مشهور ایرانی است که در زمینه ارائه محصولات روشنایی و الکتریکی فعالیت دارد. شرکت شیله فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و نماینده رسمی شرکت گونسان الکتریک ترکیه نیز است. بخش تولیدی شرکت شیله در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی احداث شده و تمامی محصولات این برند طبق استانداردهای بین‌المللی و همچنین با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها روز دنیا ساخته می‌شود. چراغ ریلی که برای نورپردازی کانتر آشپزخانه و دکور مغازه کاربرد دارد، یکی از محصولات پرطرفدار این برند محسوب می‌شود‌. به طور کلی اگر بخواهیم ویژگی‌های محصولات برند شیله را بررسی کنیم باید گفت که محصولات این شرکت بسیار متنوع هستند، قیمت مناسب و ارزانی دارند و کیفیت کلیه محصولات این برند خوب و مطلوب است. 

2- چراغ ریلی برند اکووات

شرکت بهین نور سرمد که با نام تجاری «اکووات» شناخته می‌شود با شعار “روشن، مثل روز” انواع چراغ­‌های LED با تکنولوژی بالا (High-Tech) مانند چراغ­ خطی، چراغ­ ریلی، چراغ توکار، چراغ روکار، پروژکتور ال ای دی و چراغ خیابانی را تولید می‌کند.

 از محصولات این برند می‌توان برای روشنایی و نورپردازی مکان‌های مختلف مانند فروشگاه‌ها، اداره و دفتر‌های اداری، محیط‌های مسکونی، فضای سبز، معابر و بزرگراه‌­ها استفاده کرد زیرا کلیه محصولات این برند دارای طول عمر بالایی هستند. همچنین کلیه محصولات روشنایی برند اکووات با بهترین متریال و مطابق استانداردهای بین‌­المللی طراحی و ساخته شده‌اند.

3- چراغ ریلی برند مازی نور

شرکت صنایع روشنایی مازی نور با ۴۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید محصولات روشنایی یکی از بهترین برندهای لوازم روشنایی و نورپردازی محسوب می‌شود. کارخانه یا همان واحد تولیدی محصولات مازی نور در شهرستان بابلسر واقع شده و دارای بخش‌های مختلفی همچون واحد تحقیق و توسعه، آزمایشگاه فنی، واحد طراحی، واحد قالب سازی، کنترل کیفیت و‌… است.  مازی نور از بهترین شرکت‌های ایرانی است که محصولات تولیدی آن کیفیت نور و طول عمر بالایی دارند.

چراغ‌های شرکت مازی نور به دو دسته محصولات بیرونی و داخلی دسته‌بندی می‌شوند که چراغ های بیرونی آن عبارتند از چراغ‌های پارکی، خیابانی، معابری، پروژکتوری، دیواری، تونلی، وال واشر و چراغ چمنی. همچنین محصولات روشنایی داخلی نیز شامل انواع پنل ال ای دی، چراغ آویز، چراغ کارگاهی و ضد نم و غبار، چراغ‌های ریلی و فروشگاهی می‌شود‌. در نتیجه از محصولات این برند می‌توان برای نورپردازی انواع ساختمان اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی، بیمارستانی، معابر شهری و جاده‌ای و… استفاده کرد چون کلیه محصولات و چراغ تولید شده این برند مطابق استانداردهای روز دنیا و طراحی و تولید می‌شوند. 

4- چراغ ریلی برند لنا افراتاب

شرکت لنا افراتاب از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در حوزه محصولات روشنایی آغاز کرده است. در واقع باید گفت که این مجموعه از دو گروه صنعتی لنا و صنایع الکترونیک افراتاب تشکیل شده و به همین دلیل با نام لنا افراتاب شناخته می‌شود. لنا افراتاب با تکیه بر دانش و مهارت مهندسین خلاق و کاربلد خود توانسته در طی این سال‌ها بهترین سیستم­‌های روشنایی و نورپردازی را طراحی و تولید نماید. 

لامپ، چراغ‌های سقفی، چراغ ریلی، انواع  پروژکتور، چراغ‌های خیابانی و وال واشر از جمله محصولات این شرکت به حساب می‌آیند که همه‌ی این محصولات با استفاده از بهترین متریال ساخته شده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که کلیه چراغ‌های این برند از نوع کم مصرف هستند و نقش زیادی در بهینه‌سازی مصرف برق و انرژی دارند. تمامی محصولات این برند را می‌توایند از سایت آرتا الکتریک خریداری کنید.

5- چراغ ریلی برند مودی 

برند مودی یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید محصولات روشنایی و کالاهای الکتریکی محسوب می‌شود. یکی از بزرگترین افتخارات این برند ایرانی کسب رضایت از مشتریان و مصرف کنندگان است. تمامی محصولات تولید شده برند مودی دارای استاندارد معتبر  هستند و کیفیت خوبی نیز دارند. همچنین لازم به ذکر است که قیمت کلیه محصولات نیز مناسب است. مصرف کنندگان با هر میزان بودجه‌ای که دارند می‌توانند از محصولات این برند خریداری نمایند. تنوع محصولات روشنایی و نورپردازی نیز از جمله ویژگی‌های مثبت برند مودی به حساب می‌آید. محصولات برند مودی عبارتند از:

6- چراغ ریلی برند یکتا افروز

شرکت صنایع روشنایی یکتا افروز از دیگر فعالان حوزه محصولات روشنایی و نورپردازی محسوب می‌شود که با تولید انواع لوازم روشنایی توانسته نیاز داخلی کشور را در زمینه کالاهای روشنایی برطرف کند. تولید کالای با بهترین کیفیت، طراحی منحصر به فرد و بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب از جمله مهم‌ترین اهداف این شرکت به حساب می‌آید. محصولات یکتا افروز علاوه برکیفیت خوب، دارای گارانتی و قیمت مقرون به صرفه نیز هستند. در حال حاضر بیش از ۶۰ نوع محصول روشنایی و نورپردازی توسط برند یکتا افروز طراحی و تولید می‌شود.

7- چراغ ریلی برند ای دی سی (EDC)

ای دی سی EDC نیز نام از برندهای معتبر در حوزه تولید محصولات روشنایی به حساب می‌آید که از سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. در ابتدای تاسیس این برند الکترو دهقان نام داشت اما از سال ۱۳۸۰ به نام ای دی سی EDC تغییر پیدا کرد. تنوع بالای اقلام روشنایی و کیفیت مطلوب آن‌ها نیز باعث شده تا این برند جایگاه خوبی در بین مشتریان و مصرف کنندگان خود داشته باشد. به عبارتی باید گفت که مشتری‌مداری یکی از اصلی‌ترین اهداف این مجموعه محسوب می‌شود. در همین راستا کلیه محصولات خود را با ضمانت نامه معتبر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

8- چراغ ریلی برند سان لوکس

شرکت سان لوکس نیز برند دیگری است که در زمینه تولید پنل‌های روشنایی روکار و توکار فعالیت دارد. این مجموعه از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. سان لوکس با تولید محصولات روشنایی با‌‌کیفیت و استاندارد توانسته با شرکت‌‌های معتبر خارجی نیز رقابت کند تا بازار محصولات روشنایی نیازی به واردات از خارج کشور نداشته باشد. تنوع بالای محصولات نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این شرکت به حساب می‌آید که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است:

  • چراغ ریلی و فروشگاهی
  •   انواع چراغ‌های ال ای دی 
  •  ال ای دی‌های بک لایت
  • چراغ‌های دیمر دار
  • ریسه‌ LED
  •  ریسه‌ نئون فلکسی
  •  ریسه SMD
  • انواع چراغ دیواری و سقفی 

9- چراغ ریلی برند ستاره شمال

گروه روشنایی ستاره شمال که از سال ۱۳۸۸ تاسیس شده است، یکی از برندهای خوب در حوزه لوازم روشنایی مدرن به حساب می‌آید. کیفیت بالای محصولات و قیمت مناسب آن‌ها نیز از جمله ویژگی‌های بارز این برند ایرانی به شمار می‌رود. معمولا به منظور انتخاب راحت‌تر مشتریان، محصولات این مجموعه به سه دسته مسکونی، اداری و تجاری(فروشگاهی) دسته‌بندی می‌شود تا مصرف کنندگان محترم هنگام خرید اقلام نورپردازی دچار سردرگمی نشوند.

مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان را می‌توان هدف اصلی این مجموعه دانست که با تولید محصولات روشنایی متنوع، مرغوب و قیمت مناسب توانسته به هدف خود دست پیدا کند. ستاره شمال یکی از اولین برندهای ایرانی از نظر کیفیت است.

10- چراغ ریلی برند پارس شعاع توس

گـروه صنعتـی تولیدی پارس شعاع توس با ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید محصولات روشنایی و نورپردازی یکی از تولیدکنندگان برتر صنايع روشنايي و الكترونيک به حساب می‌آید. واحد تولیدی این مجموعه در زمینی با ۱۰۰.۰۰۰ مترمربع است که ۵۶.۰۰۰ متر مربع زیربنا دارد و کلیه سالن‌هاي توليد، انبار، واحد تحقيق و توسعه، كنترل‌كيفيت، آزمايشگاه و بخش اداري مجموعه پارس شعاع توس نیز در آن واقع شده است.

در حال حاضر حدود ۱۲۰۰  كارگر ماهر، تكنسين مجرب و مهندسين و همچنین كارشناسان متخصص در حوزه الکترونیک نیز در این مجموعه فعالیت دارند. به عبارتی باید گفت که این مجموعه توانسته برای عده‌ای از هم‌وطنان نیز اشتغال‌زایی نماید. مزیت اصلی برند پارس شعاع توس، قیمت ارزان و تنوع بالاست.

11- چراغ ریلی برند فاین الکتریک

مجموعه فاین الکتریک FEC در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده و در زمینه ارائه محصولات روشنایی و هوشمند فعالیت دارد. این شرکت با تکیه بر دانش متخصصین خود و بهره‌گیری از بهترین مواد اولیه توانسته محصولاتی را تولید کند که با نمونه‌های خارجی به رقابت بپردازند. همچنین با تولید انواع اقلام نورپردازی صنعتی، تجاری، مسکونی، اداری و کلید و پریز‌های هوشمند نیاز کشور را در این زمینه تامین کرده است.

به طور کلی باید گفت که با استفاده از محصولات شرکت فاین الکتریک می‌توان انواع ساختمان اداری، تجاری و مسکونی یا معابر شهری را به بهترین و مدرن‌ترین نحو ممکن نورپردازی کرد. چون محصولات روشنایی این برند علاوه‌بر زیبایی و کم مصرف بودن، هوشمند نیز هستند. فاین الکتریک از برندهای پیشتاز در زمینه تولید محصولات هوشمند روشنایی است که در کنار زیبایی، کیفیت چشمگیری نیز دارد.

کلام آخر؛ بهترین برند چراغی ریلی را از کجا می‌توان خریداری کرد؟

چک لیست نکات خرید چراغ ریلی و معرفی بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی، موضوعی بود که پیش‌تر به آن پرداختیم. اما بهترین برند چراغی ریلی را از کجا می‌توان خریداری کرد؟ انتخاب فروشگاه‌های معتبر برای خرید انواع چراغ یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید قبل از خرید به آن پرداخت. زیرا مشکلات به‌وجود آمده به دلیل استاندارد نبودن انواع چراغ جبران ناپذیر بوده و می‌تواند جان شما را به خطر بی‌اندازد. آرتا الکتریک یکی از فروشگاه‌های معتبر فروش محصولات الکتریکی آنلاین است که تنها برندهای معتبر بازار را عرضه می‌کنید. شما می‌توانید با اطمینان از استاندارد بودن محصولات، کالاهای مورد نیاز خود را به صورت تکی و عمده خریداری کنید.

سوالات متداول
بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی چیست؟

برندهای متنوعی در بازار هستند که انواع چراغ ریلی با کیفیت بالا تولید می‌کنند و هدف آن‌ها جلب رضایت مشتری است. برند فاین الکتریک، پارس شعاع توس، شیله، اکووات، مازی نور، یکتا افروز، EDC، شمال، سان لوکس، مودی و لنا افراتاب از برترین برندهای چراغ ریلی و فروشگاهی هستند که در بازار یافت می‌شوند.

آیا خرید از بهترین مارک چراغ ریلی نیازمند پرداخت هزینه بالا است؟

قیمت چراغ ریلی رابطه مستقیمی با کیفیت ساخت اجزا آن دارد. هرچه چراغ ریلی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد باید هزینه بیشتری برای خرید آن پرداخت. لیست بهترین مارک چراغ ریلی و فروشگاهی که علاوه‌بر کیفیت بالا قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند را در این مقاله از آرتا الکتریک بخوانید.

دیدگاه های کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.