• راهنمای استفاده
  • چگونه قبض برق را پیامکی دریافت کنیم؟| روش‌های آنلاین پرداخت قبض برق

چگونه قبض برق را پیامکی دریافت کنیم؟| روش‌های آنلاین پرداخت قبض برق

تاریخ انتشار:
1401/05/17
نویسنده:
زهرا نعمتی یزدی
مدت مطالعه:
5 دقیقه
راهنمای استفاده
اشتراک گذاری
چگونه قبض برق را پیامکی دریافت کنیم؟| روش‌های آنلاین پرداخت قبض برق

چگونه قبض برق را پیامکی دریافت کنیم؟ روش‌های آنلاین پرداخت برق چیست؟ پاسخ به این سوالات برای کسانی که می‌خواهند به طرح ملی قبض سبز بپیوندند، ضرورت دارد. به گفته مدیر کل مصرف و امور مشترکین توانیر، سامانه حذف قبوض کاغذی به منظور جلوگیری از قطع حدود 12 هزار درخت در سال، ایجاد و اجرا شده است. پس از پیوستن به این طرح، در ازای قبوض کاغذی، قبض‌های آنلاین دریافت می‌کنید.

برای دریافت پیامکی قبض برق و دیگر روش‌های آگاهی از بدهی برق به صورت آنلاین، باید شماره همراه خود را در این سامانه ثبت کنید. نخستین روش برای ثبت نام در سامانه، ثبت شماره همراه توسط مامور کنتور برق است. اگر تا بحال توسط مامور کنتور برق، شماره تلفن شما در سامانه ثبت نشده است نگران نباشید. چرا که با پیشبرد هر یک از شیوه‌های زیر شماره همراه شما در سامانه بصورت خودکار ثبت می‌شود. در ادامه برای پیامکی کردن قبض برق، آگاهی از مبلغ بدهی و استفاده از روش‌های آنلاین پرداخت قبض، کافی است به یکی از قبض‌های برق کاغذی دارای شماره شناسه قبض، که قبلا برای شما ارسال شده، دسترسی داشته باشید.

چرا باید از پیامک برای ارسال صورتحساب استفاده کنیم؟

بودجه زیادی که بابت چاپ قبض برق و توزیع آن توسط مامورین برق مصرف می‌شد و قطع درختان و آسیب‌های محیط زیستی، مسئولین را وادار کرد که راه چاره‌ای بیندیشند. ازاین‌رو، ارسال و دریافت قبض برق از طریق پیامک راهی بود که دولت تصمیم گرفت آن را اجرا کند. دریافت قبض برق با موبایل، آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند. در هزینه‌های جاری کشور صرفه‌جویی می‌شود و سبب کاهش اتلاف وقت برای مصرف‌کنندگان و مسئولین شرکت برق می‌شود. با این روش، دیگر لازم نیست که برای دریافت مجدد قبض برق‌های گم شده به شرکت برق مراجعه کرده و زمان زیادی را در اداره برق تلف کنید. همچنین با دریافت قبض برق از طریق پیامک، می‌توانید از مزیت پرداخت آنلاین قبض برق نیز بهره‌مند شوید.

شناسه پرداخت و شناسه قبض برق را از کجا پیدا کنیم؟

برای گرفتن قبض برق با پیامک نیاز به شناسه قبض دارید. پیدا کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض برق، باید از قبض‌های کاغذی قدیمی کمک بگیرید. این دو شناسه در قسمت انتهایی قبض در دو کادر مجزا و خوانا نوشته شده‌اند. برخی می‌گویند شناسه قبض برق ندارم، حالا باید چکار کنم؟ اگر به قبض کاغذی دسترسی ندارید، دسترسی به شناسه قبض برق از طریق شماره کنتور نیز امکان پذیر است.

چطور پیامک قبض برق دریافت کنیم؟

نحوه فعال سازی قبض برق پیامکی، تنها به دو روش حضوری و آنلاین زیر‌ انجام می‌شود. اما با روش‌های دیگری که در ادامه به آن پرداخته‌ایم، می‌توانید همزمان پس از ثبت نام در این طرح ملی، صورتحساب قبض را دریافت و سپس آن را به‌ طور آنلاین پرداخت کنید.

1- ارسال پیامک به شرکت برق

اولین راه برای اینکه قبض برق خود را پیامکی دریافت کنید، ارسال شماره شناسه قبض به شرکت برق است. در این روش، تنها کافی است “1*شماره شناسه قبض” را، به سرشماره 10001521 (برای مشترکین تهرانی) و سرشماره 20001521 (برای مشترکین سراسر کشور)، که به شرکت برق تعلق دارد، پیامک کنید؛ برای مثال 689545141357*1. این نکته را بخاطر بسپارید، شماره‌ای که با آن شناسه قبض را ارسال می‌کنید، در سامانه ثبت شده و مسئولیت پرداخت صورت حساب بر عهده او است. همچنین باید اعداد در متن پیامک به لاتین (انگلیسی) نوشته شده و ارسال شود. اگر مراحل گفته شده را به درستی انجام دهید، پس از ارسال شناسه، به زودی پیامکی حاوی فعال سازی از سمت شرکت برق دریافت خواهید کرد.

متن پیامک حاوی صورتحساب بدهی برق

یکی از راه‌های سرقت اینترنتی و هک کردن حساب اشخاص، ارسال پیامک حاوی لینک‌های غیر رسمی است. پس حتما به این نکته توجه کنید که متن پیامک صورتحساب حاوی اطلاعات زیر بوده و باید آن را از سمت سرشماره‌هایی که در بالا به آن اشاره شده است دریافت کنید.

  • نام مشترک
  •  شماره بدنه کنتور
  • مبلغ بدهی/بستانکاری گذشته
  •  شناسه قبض
  •  شناسه پرداخت
  • مهلت پرداخت
  • مبلغ صورتحساب بدهی

2- مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت

اگر با ارسال پیامک به شرکت برق نتوانستید قبض برق خود را پیامکی دریافت کنید، نگران نباشید. می‌توانید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و قبض کاغذی برق را به متصدی باجه تحویل دهید. سپس از او بخواهید، شماره همراه‌تان را در سامانه صدور قبض آنلاین ثبت کند. پس از طی کردن این مراحل و دریافت پیامک تایید از سمت شرکت برق، زین پس شما قبض برق را پیامکی دریافت می‌کنید.

نمونه قبض برق در سامانه برق من
نمونه قبض برق در سامانه برق من

راهنمای استعلام قبض برق با پیامک از طریق سامانه ۱۰۰۰۱۵۲۱

پیش‌تر اشاره کردیم که یکی از روش‌های دریافت قبض برق پیامکی برای تهرانی‌ها، ارسال “۱*شماره شناسه قبض” به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ است. پس از ارسال شماره شناسه قبض به‌همراه ۱*، صورتحساب برق مصرفی به‌صورت دوره‌ای و مستمر از طریق اداره برق به شماره همراه شما ارسال می‌شود. الگوهای دیگر پیامکی نیز وجود دارد که شما می‌توانید با ارسال آن‌ها اطلاعات دیگری درباره قبض برق خود بدست آورید. این الگوها در زیر آورده شده‌اند:

  • علامت سوال (؟) را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید تا راهنمای استعلام قبض برق با پیامک را دریافت کنید.
  • برای دریافت آخرین صورتحساب برق مصرفی، شناسه قبض را بدون هیچ پسوند و پیشوندی به سامانه ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید.
  • برای دریافت قبض برق آخرین دوره “۱*شماره شناسه قبض” و برای حذف ارسال پیامک صورتحساب دوره‌ای “۲*شماره شناسه قبض” را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید.
  • با ارسال عدد صفر (۰) به ۱۰۰۰۱۵۲۱ از شناسه قبض‌های متصل به شماره همراه خود مطلع شوید.

روش‌های دریافت صورتحساب و پرداخت قبض برق آنلاین

حال اگر به هر دلیلی نتوانستید قبض برق را پیامکی دریافت کنید، دیگر روش‌های دریافت قبض برق به شرح زیر است. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از روش های زیر، هزینه‌ برق را به صورت دوره‌ای یا لحظه‌ای پرداخت کنید. به این مسئله توجه کنید که برای پرداخت، حتما باید کارت بانکی شما دارای رمز دوم باشد.

تماس با مرکز خدمات تلفنی شرکت برق اپلیکیشن برق من

شما می‌توانید با شماره ثابت منزل یا گوشی همراه خود، 1521 را شماره‌گیری کرده و از خدمات تلفنی غیر رایگان شرکت برق استفاده کنید. پس از ارتباط با تلفن گویا شرکت برق، شناسه قبض را وارد و سپس کلید مربع را بزنید. مبلغ آخرین صورتحساب، توسط اپراتور برای شما بازگو می‌شود. در ادامه با راهنمایی‌های تلفن گویا می‌توانید برای پرداخت صورتحساب اقدام کنید.

راهنمای کار با سامانه برق من

دریافت قبض از سایت اداره برق

کلمه اداره برق را با پسوند نام استانی که در آن زندگی می‌کنید، در گوگل جستجو کنید. وارد سایت رسمی شرکت برق شده و بر روی گزینه خدمات صورتحساب کلیک کنید. سپس پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، شناسه قبض برق و کد امنیتی و صورتحساب پرداختی برای شما نمایش داده می‌شود. پس از دریافت صورتحساب بدهی، می‌توانید بر روی گزینه پرداخت کلیک کرده و بدهی خود را به شرکت برق پرداخت کنید.

پنل کاربری سامانه برق من
پنل کاربری سامانه برق من

دریافت قبض از اپلیکیشن همراه برق (برای اندروید)

از آنجایی که در حال حاضر اپلیکیشن همراه برق تنها برای گوشی‌های اندرویدی کاربرد دارد، در صورتی می‌توانید از این روش استفاده کنید که دارای تلفن همراه با سیستم عامل اندروید باشید. اپلیکیشن همراه برق را از سایت اداره برق استان محل سکونت، دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. پس از تایید شماره تلفن همراه خود می‌توانید از خدمات همراه برق استفاده کنید. با کلیک کردن بر روی کلمه پرداخت قبوض و وارد کردن شناسه قبض، هزینه پرداختی براش شما نمایش داده می‌شود. در این شیوه دریافت صورتحساب نیز مانند دو روش قبلی، می‌توانید با کارت بانکی بدهی خود را تسویه کنید.

دریافت و پرداخت قبض برق با اپلیکیشن های پرداخت اینترنتی

اپلیکیشن‌هایی نظیر بامن ۲۴، قبضینو، آپ، همراه بانک‌ها و… را می‌توان به‌عنوان روش پرداخت قبض برق نیز معرفی کرد. در هر یک از این اپلیکیشن‌ها، گزینه‌ای برای پرداخت قبض برق وجود دارد. با انتخاب این گزینه و درج شناسه قبض می‌توانید صورتحساب آخرین دوره قبض برق را مشاهده و آن را آنلاین پرداخت کنید.

سوالات متداول درباره نحوه گرفتن قبض برق با پیامک

در ادامه سعی شده است به تمام سوالات شما درباره نحوه ارسال قبض برق به تلفن همراه پاسخ دهیم.

مستاجر هستم. چگونه می‌توانم قبض برق را به نام خود کنم؟

اگر مستاجر هستید، محله خود را عوض کرده‌اید یا می‌خواهید قبض برق را به نام خود تغییر دهید، پیشنهاد می‌کنیم به مطلب “چگونه قبض برق را به نام خود کنیم” مراجعه کنید. در این مقاله به سوال شما کامل پاسخ داده شده است.

چطوری قبض برق رو پیامکی کنیم؟

برای دریافت قبض برق از طریق پیامک دو روش وجود دارد: مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ارسال شناسه قبض به شماره اداره برق. با توجه به مطالب نوشته شده در این محتوا، می‌توانید از طریق این دو روش قبض برق را پیامکی کنید.

چگونه پیامک قبض برق را دوباره دریافت کنیم؟

برای دریافت دوباره قبض برق باید ابتدا با ارسال الگو “۲*شماره شناسه قبض” به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱، ارسال پیامک دوره‌ای محل قبلی را حذف کنید. شناسه قبض جدید را با الگو “۱*شماره شناسه قبض برای سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید.

آیا می‌توان با ثبت یک شماره همراه، چند قبض را دریافت کرد؟

این سوالی است که در ذهن اکثر شهروندان بخصوص کسانی که دارای املاک متعددی هستند، وجود دارد. سامانه ثبت شماره همراه برای دریافت قبض برق بگونه‌ای طراحی شده است و شما می‌توانید با یک شماره همراه چندین قبض برق مختلف را از طریق پیامک دریافت کنید. تنها کافی است “1*شماره شناسه قبض به لاتین” را به سرشماره‌ای که در بالا ذکر کرده‌ایم، پیامک کنید. این مراحل را با یک شماره همراه و شناسه قبض‌های متعدد می‌توانید انجام دهید.

من مستاجرم، برای حذف پیامک منزل قبلی چه کنم؟

“۲*شماره شناسه قبض” را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید.

شناسه پرداخت با شناسه قبض یکی است؟

خیر. شناسه پرداخت با شناسه قبض یکی نیست و متفاوت از یکدیگرند و برای دریافت قبض برق پیامکی نیاز به شناسه قبض برق است.

با شناسه پرداخت می‌توان قبض برق را پیامکی کرد؟

نمی‌توان با شناسه پرداخت، قبض برق را پیامکی یا قبض برق را پرداخت کرد.

برای دریافت قبض برق آخرین دوره چکار کنم؟

شناسه قبض برق را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کنید.

در پایان

همانطور که گفتیم به منظور حفظ منابع طبیعی، هیئت دولت تصمیم گرفت که سامانه دریافت بدهی برق و پرداخت آن را، به صورت آنلاین راه اندازی کند. با توجه به استقبال مردمی و ثبت نام در این سامانه، طرح ملی قبض سبز با موفقیت زیادی روبرو شد. برای کسانی که تا به حال از روش‌های آنلاین، مبلغ بدهی برق خود را دریافت نکرده‌اند، در این مطلب، به توضیحات کاملی پرداختیم. تنها کافی است برای دریافت و پرداخت قبوض از طریق یکی از روش‌های گفته شده اقدام کنید. همچنین در ادامه با دو روش حضوری و آنلاین به سوال “چگونه قبض برق را پیامکی کنیم؟” پاسخ دادیم. 

دیدگاه های کاربران

38 دیدگاه ثبت شده است . در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید

  • با سلام
    اینجانب مدت پنج سال است که منزل استیجاری به شماره اشتراک ‎24547395 را تخلیه و به صاحب منزل آقای پاسالاری تحویل نموده ام ولی هنوز هم قبض برق برای اینجانب ارسال میگردد لطفا قبض را به شماره تلفن صاحب مسکن ارسال نمائید
    با تشکر

    • سلام وقت بخیر
      وزارت نیرو چنین پاسخی به سوال شما داده

      اگر شخصی اجاره نشین است و مالک واقعی خانه نیست، بعد از آنکه از محل مورد نظر خارج شد، باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود. سپس شناسه قبض خانه جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند. اگر مشترکی چند قبض برق دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند.

  • باسلام اگرتازه ملکی روخریدیم وشناسه قبض رونداشتیم بایدچیکاربکنیم

    • سلام، بهترین راه اینه که با مالک قبلی ارتباط بگیرید، چون حتماً به شناسه دسترسی دارند. در غیراین‌صورت باید به دفتر پیشخوان یا شرکت برق منطقه مراجعه کنید.

  • از صبح دو ساعت تمام است در سایت اداره برق استانم آذربایجان غربی کار میکنم.هیچ یک از گزینه هایش کار نمی کند و مدام خطای اتصال به سرور و یا دوباره تلاش نمایید میدهد.وقتی زیرساخت درست نیست چرا مردم را سرگردان می کنید؟ خودتون یکبار برید ببینید داخل سایت چه خبره.همش تبلیغات دروغین

    • سلام وقت بخیر.
      آرتا الکتریک، یک فروشگاه اینترنتی است.
      ما برای راهنمایی کاربران برای دریافت قبض پیامکی این مطلب را نوشته و منتشر کردیم.
      وبسایت ما هیچ ارتباطی به اداره برق و یا سایر سازمان های دولتی ندارد.

  • سلام، من اتباع هستم و تازه یک خانه را در آپارتمان رهن کامل گرفتم، حالا چیکار کنن تا پیامک قبض برق و گاز در گوشی من بیاید

    • ارسال پیامک به شرکت برق
      اولین راه برای اینکه قبض برق خود را پیامکی دریافت کنید، ارسال شماره شناسه قبض به شرکت برق است. در این روش، تنها کافی است “1*شماره شناسه قبض” را، به سرشماره 10001521 (برای مشترکین تهرانی) و سرشماره 20001521 (برای مشترکین سراسر کشور)، که به شرکت برق تعلق دارد، پیامک کنید؛ برای مثال 689545141357*1. این نکته را بخاطر بسپارید، شماره‌ای که با آن شناسه قبض را ارسال می‌کنید، در سامانه ثبت شده و مسئولیت پرداخت صورت حساب بر عهده او است. همچنین باید اعداد در متن پیامک به لاتین (انگلیسی) نوشته شده و ارسال شود. اگر مراحل گفته شده را به درستی انجام دهید، پس از ارسال شناسه، به زودی پیامکی حاوی فعال سازی از سمت شرکت برق دریافت خواهید کرد.

  • سلام. ببخشید من تازگی در تهران خونه ای خریدم. قبضی ندارم که شماره قبض بفرستم. فقط شماره کنتور دارم باید چکار کنم؟

    • سلام مبارکتون باشه. امیدوارم با خوندن مقاله بتونید مشکل رو حل کنید.

  • من ملکی را خریداری کرده ام، همچنان بعد از گذشت 5 سال، مالک قبلی بعضی اوقات شناسه قبض را با شماره خودش ثبت می کند در نتیجه شماره من ظاهرا از سیستم پاک می شود و برای من قبض ارسال نمی شود و بعد یکی دو دوره ایشان عذاب وجدان می گیرد و به من زنگ می زند و می گوید که قبض را پرداخت کنم و من مجدد شماره ام را در سامانه ثبت می کنم. راهی برای جلوگیری از این شیوه مردم آزاری وجود ندارد؟

    • سلام معمولاً بعد از ثبت شماره دیگه این مشکل نباید ایجاد بشه و خیر برای این مسئله راه کاری نیست. اما در برنامه‌های پرداخت شناسه قبض رو ثبت کنید، هر وقت که برنامه رو چک کنید، اگر قبض پرداخت نشده داشته باشید، اعلام می‌کنند.

  • سلام متاسفانه مامور قرائت به خواست مستاجر من شماره همراه را تغییر داده و پیامک برق به من ارسال نمی‌شود
    چرا مامور قرائت باید چنین خطایی انجام دهد
    حال چه کنم

    • سلام و وقت بخیر، دست ایشون نیست. تو برنامه برق من می‌تونید شماره خودتون رو مجدد قرار بدید.

  • با سلام
    وقت بخیر
    بنده مستاجر واحد جدیدی در تهران هستم و هم از طریق خود سایت برق من و هم از طریق پیامک شماره خود را ثبت کردم برای دریافت قبض برق خود،،،، پیامک ثبت هم از طرف اداره برق ارسال گردیده ولی همچنان در خود سایت برق من و یا دیگر اپلیکیشن ها مثل برنامه تاپ وقتی رجوع میکنم به جزئیات قبض، مشاهده میکنم که شماره ستاجر قبلی همچنان پا برجاست،، واسه این مورد راهکاری هم هست و یا امکان حذف کردن شماره مستاجر قبلی هست،،،، چون وقتی حذف شماره قبل رو میزنم کد ارسالی به شماره اون مستاجر میره که ایشونم هیچگونه اقدامی نمیکنند

  • باسلام ما۳خانواردر اپاتمانی زندگی میکنیم یکی ازساکنین کنتورمشترک را اقدام به پیامکی قبض مشترک نموده که اداره برق قبض کنتور مشرک رابرای ایشان ارسال میکندایامیشود دیگرساکنین هم پیامک برایشان ارسال شودیاخیر فقط برای برای ایشان میسر هست؟؟؟

    • سلام می‌تونید شماره قبض رو بردارید، تو برنامه‌های پرداخت مثل تاپ اضافه کنید و از اونجا به صورت دوره‌ای خودتون نگاه کنید. اما برای اس ام اس خود شرکت برق، فقط برای یک شماره ارسال میکنه.

  • سلام برای ما تا حالا قبض برق نیومده چجوری میتونیم شناسه‌ی قبض بگیرم

  • سلام وقت بخیر، منزل ما نوساز هست و من تاکنون قبض برق دریافت نکردم و برای دریافت قبض برق بصورت پیامک باید شناسه قبض را به سرشماره مورد نظر پیامک کنم و از اونجا که شناسه قبض ندارم، شماره کنتور را به همراه 3، به سرشماره 500040121 پیامک کنم ولی اینکارو انجام دادم جواب شماره کنتور نامعتبر هست، برام ارسال شده، من باید چطور دریافت پیامک قبض رو فعال کنم؟؟

    • سلام وقت شما هم بخیر
      بهتره حضوری به دفتر پیشخوان یا شرکت برق مراجعه کنید.

  • خوا وکیلی سر کاری است یا شما خیلی باسوادی یا ما بی سوادی. یا عکسش. درست کار کنید مردم راحت باشند کلاس درس نیست که بعداا بریم اموزشکاه یا معلم خصوصی بگیریم

  • با سلام، آیا با داشتن شماره اشتراک برق می توان شناسه قبض برق را دریافت کرد؟

  • سلام وقتتون بخیرمن یک ماهی به خانه ی جدید ساکن شدم صاب خونم بدهی قبلی داره و هنوز قبض برق رو تصویه نکرده منم از ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ به این منزل اومدم الان میتونم از ۲۶ خرداد به بعدش که خودم برق استفاده کردم رو مبلغش رو پرداخت کنم اگه میشه لطفا راهنمای کنی

    • سلام. برای پرداخت قبض برق اول باید صبر کنید تا مبلغ دوره قبل مشخص بشه. دوره قبوض برق در بعضی موارد از یک ماه تا 40 روز با توجه به مصرف متغییر است. نرم افزار برق من رو نصب کنید تا بتونید مبلغ رو بصورت آنلاین مشاهده و پرداخت کنید. میتونید با شماره کنتور و آدرس به اداره برق مراجعه کنید که قبض دریافت کنید و بدهی رو هم پرداخت کنید.

    • ممنون از شما که به موقع پاسخگو بودید
      یعنی تا صاب خونه تصویه نکرده باشه نمیتونم دوره ی مصرف خودم که ۲۶ برج ۳بوده به بعدش رو پرداخت کنم چون صاب خونم پرداخت نکرده وبهش میگیم تصویه کنه امروز فردا میکنه

    • سلام
      شماره اشتراک منزل ما شش رقمی هست ، برای یه اداره نیاز به شماره اشتراک بود اینو بردم گفتن باید هشت رقمی باشه ، الان هر چی تو نت میگردم راهی براش نیست اگه کسی میدونه لطف کنه لگه

  • برق من رو نصب کردم ولی دوره ی مصرفی صابخونم رو نشون میده نمیدونم چیکارکنم چون مصرف برق اون ربطی به من نداره من میخوام مصرفی خودم که استفاده میکنم برام بیاد

    • سلام، همونطور که خودتون اشاره کردین مبلغ دوره قبل رو باید مالک پرداخت کنن و از دوره جدید هم شما. میتویند با مالک توافق کنید که مبلغ رو تا این تاریخ شما پرداخت کنید و ایشون ما به التفاوت این چند روز رو برای شما لحاظ کنن یا صبر کنید قبض دوره جدید براتون بیاد.

  • سلام وقت بخیر حدود 3 سال پیش اپارتمانی در بومهن خریداری کردم و آن را اجاره دادم اکنون که مستاجر جدید قرار داد بستم از مستاجر قبلی در خواست تسویه حساب با اداره برق خواستم اعلام میکنه در این مدت تا به حال قبض برق پرداخت نکردم چون قبضی دریافت نکردم من هم با مراجعه به سامانه برق من درخواست صدور قبض را انجام میدهم با شماره بدنه کنتور ولی از من شناسه قبض میخواد که من هم ندارم باید چکار کنم

    • سلام وحید عزیز، برای دریافت شماره قبض میتونید از سر شماره پیامک قید شده در متن استفاده کنید. در این روش، تنها کافی است “1*شماره شناسه قبض” را، به سرشماره 10001521 (برای مشترکین تهرانی) و سرشماره 20001521 (برای مشترکین سراسر کشور)، که به شرکت برق تعلق دارد، پیامک کنید؛ با این روش می‌توانید شماره قبض را دریافت کنید.

  • با سلام، چند ماهی است که قبض پیامکی برای من فرستاده نمی‌شود ممنون میشوم راهنمایی کنید

    • سلام هادی عزیز. میتونید با استفاده از وش هایی که توضیح داده شده اقدام به دریافت قبض کنید

  • شناسه قبض و هیچ قبض چاپ شده ای در دست ندارم ، چطوری میتونم به شناسه قبض دسترسی پیدا کنم؟

  • سلام
    چطور میتونم قبوض برق چند نفر را که مستاجرند بصورت پیامکی دریافت و پرداخت کنم بعنوان هدیه ؟؟

    • سلام و وقت بخیر
      باید شناسه پرداخت قبض رو داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.