• راهنمای خرید
  • راهنمای خرید موتور کولر آبی – بررسی کامل انواع و ساختار

راهنمای خرید موتور کولر آبی – بررسی کامل انواع و ساختار

تاریخ انتشار:
1401/11/12
نویسنده:
یاسمن توسلی
مدت مطالعه:
7 دقیقه
راهنمای خرید
اشتراک گذاری
راهنمای خرید موتور کولر آبی - بررسی کامل انواع و ساختار

موتور کولر آبی مهمترین قطعه در کولر است، زیرا بدون موتور، کولر اصلاً کار نخواهد کرد. این وسیله عمر نسبتاً کمی در مقایسه با سایر اجزای کولر که عموماً مکانیکی هستند دارد و تعویض و جایگزینی آن با قطعه نو همواره رایج است. سوختن موتور باعث می‌شود که مجبور به خرید موتور کولر آبی شویم، زیرا امکان تعمیر آن کم است. در واقع تنوع موتورهای کولر آبی موجود در بازار باعث می‌شود تا این سوال برای فرد پیش آید که از میان مدل و برندهای مختلف، کدام یک بهتر است؟ موتور منتخب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ اگر این سوالات ذهن شما را هم درگیر کرده، توصیه می‌کنیم مقاله “راهنمای خرید موتور کولر آبی” از آرتا الکتریک را تا انتها مطالعه کنید. قطعا بعد از خواندن این مقاله می‌توانید یکی از بهترین موتورهای کولر آبی موجود در بازار را تهیه کنید. 

 موتور کولر چیست؟ 

موتور، مهمترین بخش انواع کولر آبی (کولر آبی سلولزی و کولر آبی پوشالی) است و عملکرد درست کولر به آن بستگی دارد. این قطعه که گاهی با نام دینام کولر آبی و الکتروموتور کولر نیز شناخته می‌شود قطعه‌ای الکتریکی است که عموماً بدنه آن از فریم ۵۲ ساخته شده از فولاد و پوششی تشکیل شده از رزین تولید می‌شود. با توجه به فولادی بودن بدنه، دستگاه ضدزنگ و رطوبت و در برابر خوردگی مقاوم است. وظیفه اصلی موتور، تامین قدرت چرخش بخش‌های مکانیکی دستگاه است‌. بدون این قطعه کولر نه تنها باد خنکی ایجاد نمی‌کند، حتی روشن نیز نخواهد شد. با روشن کردن کلید کولر، موتور شروع به کار می‌کند و با راه انداختن قسمت‌های دیگر، روند خنک سازی را آغاز می‌کند.

الکتروموتور کولر آبی جزء دسته موتورهای قفس سنجابی است. روتور دینام کولر با آلومینیم خالص و تحت فرآیند ریخته گری تحت فشار تولید می‌شود و برای خنک سازی از پره استفاده می‌کند. موتورهای کولر در بازار ایران به طور کلی دارای دو دور کند و تند هستند و در نتیجه با توجه به میزان سرمایش مورد نیاز می‌توان سرعت را کنترل کرد.

این قطعات دارای انواع مختلفی هستند. اما آنچه که تمامی موتورها را به یکدیگر شبیه می‌کند، درجه حفاظت IP22 است. این درجه حرارت نشان می‌دهد که قطعه شما در برابر گرما و حرارت زیاد از خود مقاومت نشان می‌دهد، و نمی‌گذارد که سیم کشی‌ها دچار آسیب شوند.

معرفی کامل اجزای انواع موتور کولر آبی

قسمت‌های مختلف موتور به شرح زیر است:

  • سیم پیچ استاتور
  • پره‌های خنک کننده سر روتور
  • ورقه‌های هسته استاتور
  • بوش موتور
  • روتور با پوشش روی
  • محور موتور
  • بدنه لعاب کاری شده
  • حلقه‌های اتصال کوتاه قفس‌ها روتور با جنس آلومینیوم
  • استاتور روکش شده با لعاب سخت
  • روزنه‌های محوری روتور برای تهویه مناسب روتور
  • روزنه‌های بدنه استاتور برای تهویه بهتر موتور کولر آبی
  • پایه الکتروموتور
  • درپوش آلومینیومی
  • ورقه‌های هسته استاتور عایق
  • پلاتین و صفحه کلید
  • کلاهک گردگیر با محافظ انتهایی 
  • لاستیک لرزه گیر
  • قسمت متحرک مربوط به کلید گریز از مرکز
  • بست فلزی نگهدارنده موتور به پایه
عکس اجزای موتور کولر 3/4 CS موتوژن

دینام کولر چگونه کار می‌کند؟

کولرهای آبی در گروه سیستم‌های تبخیری قرار می‌گیرند. دستگاه‌های تبخیری هوای گرم را از بیرون به وسیله یک سری پد فیلتر مرطوب (پوشال‌ها) که با آب از یک مخزن (پمپ آب کولر) در پایه دستگاه تامین می‌شود، جذب می‌کنند. آب پوشال‌ها، گرما را تبخیر کرده و هوای مرطوب ایجاد می‌کنند. نهایتاً هوای خنک و مرطوب داخل خانه دمیده می‌شود.

کولرهای تبخیری تا حدی هوای خانه را خنک می‌کنند و در کنار آن نسیم خنکی نیز می‌وزند. عملکرد بهینه و مناسب این سیستم‌ها، کاملاً وابسته به شرایط جوی است. دقیقاً به همین دلیل است که این دستگاه در بعضی از بخش‌ها مانند شهرهای جنوبی ایران اصلاً مناسب نیستند. بکولرهای تبخیری به شرایط خارجی مطلوب نیاز دارند و برخی از پنجره‌ها و درهای داخلی نیز باید باز گذاشته شوند تا هوای مرطوب خنک شده از خانه خارج شود.

از آنجایی که کولرهای تبخیری یک سیستم باز هستند، در هنگام استفاده، هوای خنک تازه را در خانه تامین می‌کنند، اما اگر شرایط مساعد نباشد، این سیستم چندان مناسب نخواهد بود. کولرهای تبخیری می‌توانند آلاینده‌های خارجی مانند دود، گرد و غبار و گرده‌ها را به داخل خانه بکشانند و در آتش‌سوزی یا روزهایی که شرایط جوی نامساعد است، بی‌استفاده شوند.

کانال‌های این سیستم نیز به تعمیر و نگهداری اضافی نیاز دارند تا هوای زمستانی وارد شده از کانال‌ها، راندمان سیستم گرمایشی را در روزهای گرم سال کاهش ندهد. با مسدود کردن مسیر خروج هوای گرم از دریچه‌ها و کانال‌ها و خروج از واحد خنک‌کننده روی سقف جلوگیری شود.

انواع موتور کولر آبی کدام است؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که موتور کولر آبی به چند دسته تقسیم بندی می‌شود؟ چه معیاری برای این دسته بندی مهم است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تا به ‌امروز موتورهای کولر آبی را تنها براساس ساختار و توان تقسیم ‌بندی می‌کردند. اما این‌روزها موتور کولر BLDC، گروه جدید دیگری است که به بازارا آمده و کاملا متفاوت از دو دسته قبلی عمل می‌کند. شما با در نظر گرفتن این تقسیم بندی که در ادامه به آن اشاره شده است، راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از موتورهای موجود در بازار مناسب نیاز شما است.

1- انواع موتور کولر آبی بر اساس توان

موتور کولر آبی را بر اساس میزان قدرت بر حسب اسب بخار می‌توان به چندین دسته زیر تقسیم بندی کرد.

  • یک دوم (1/2): کولر با ظرفیت 4500 تا 5 هزار فوت مکعب بر دقیقه با یک دوم اسب بخار توان
  • یک سوم (1/3): کولر با ظرفیت 3500 تا 4 هزار فوت مکعب بر دقیقه با یک سوم اسب بخار توان
  • یک چهارم (1/4): کولر با ظرفیت 2500 تا 3 هزار فوت مکعب بر دقیقه با یک چهارم اسب بخار توان
  • سه چهارم (3/4): کولر با ظرفیت 7 هزار فوت مکعب بر دقیقه با سه چهارم اسب بخار توان

این چهار موتور از نظر ظاهری با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که باعث می‌شود شناخت آن‌ها آسان‌تر شود. به عنوان مثال موتورهای یک چهارم دارای دستگیره‌ای سیاه رنگ و موتورهای یک سوم با دستگیره‌‌ای قرمز شناخته می‌شوند. موتور یک دوم نیز با دستگیره‌‌ای سفید رنگ در بازار موجودند. این نکته را نیز در نظر بگیرید که موتورهای سه چهارم از قدرت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند. به همین دلیل می‌توانند خنکی هوا بیشتری تولید کنند. 

2- انواع کولر آبی بر اساس ساختار

اگر بخواهیم موتورهای کولر آبی را براساس ساختار آن‌ها معرفی کنیم، به پنج دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  1. با خازن یا با سیم‌پیچ: موتورهای دارای خازن، موتورهایی با قدرت بالاتر هستند و مصرف برق کمتری دارند. برای تولید موتورهای بدون خازن با قدرت پپایین‌تر از سیبم‌پیچ استفاده می‌شود.
  2. موتورهای کلاچ‌دار و بدون کلاچ: کلاچ یکی از قطعات دینام‌ است که موجب افزایش سرعت و قدرت پروانه و تسمه می‌شود. انواع دینام کولر، کلاج‌دار یا بدون کلاچ است و کلاچ مخصوص دینام‌های با کیفیت بالا و برند است.
  3. موتور پایه‌دار و بدون پایه: پایه‌دار بودن یا نبودن موتور کولر آبی میزان سهولت در نصب را مشخص می‌کند. پایه داشتن موتور نصب و راه‌اندازی موتور کولر را آسان‌ می‌کند.
  4. تک فاز و سه فاز: موتور کولرهای صنعتی دارای سه فاز و موتور کولرهای آبی خانگی، تک فاز است.
  5. با جاروبک بودن یا نبودن: موتورهای کولر آبی براشلس که بدون جاروبک هستند، هزینه‌های جانبی کمتری را برای نگهداری شامل می‌شوند. قیمت بالایی برای خرید آن‌ها باید پرداخت کرد. اما اصطکاک کمتری دارند و کم مصرف‌تر هستند. شما می‌توانید این نوع موتور کولر آبی را جداگانه از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

3- موتور کولر Bldc 

‌یکی از انواع جدید موتور کولر، موتور کولر Bldc که جاروبک ندارد و موتور با جریان مستقیم و ایجاد یک میدان مغناطیسی کار می‌کند. به‌همین دلیل میزان مصرف برق در این نوع موتور پایین است. یاتاقان، تسمه و فولی کولر سه قطعه‌ای هستند که در تولید کولر Bldc حذف شده و دارای تکنولوژی ترموستات هوشمند است.

تفاوت انواع موتور کولر آبی

برای این‌که بتوانید خریدی مطمئن را تجربه کنید باید علاوه‌بر انواع موتور کولر آبی، تفاوت آن‌ها با یکدیگر را نیز بدانید. تفاوت انواع موتور کولر آبی به شرح زیر است:

1- تفاوت موتور کولر خازن دار و بدون خازن 

یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهایی که برای تقسیم بندی موتور کولرها استفاده می‌شود داشتن یا نداشتن خازن است. خازن در موتورهایی استفاده می‌شود که به قدرت بالاتری برای فعالیت نیاز دارند. در واقع می‌توان گفت موتورهای یک دوم و سه چهارم به دلیل قدرت بالاتری که دارند، نیازمند خازن هستند. از دیگر تفاوت‌های موتور کولر خازن دار و بدون خازن می‌توان به مصرف برق اشاره کرد. تحقیقات نشان داده است که موتورهای بدون خازن برق بیشتری را برای فعالیت استفاده می‌کنند. 

۲- فرق موتور کولر یک دوم (2/1)  با سه چهارم (4/3)

فرق موتور کولر 1/2 با 3/4 چیست؟ موتور با سه چهارم اسب بخار دارای قدرت بیشتری است. ازاین‌رو، در این مدل از موتور کولر از سیم‌پیچ و خازن بطور همزمان استفاده شده است. به‌ دلیل بالا بودن قدرت موتور سه چهارم برای کولرهای 7000 کاربرد دارد. درحالی‌که موتور یک دوم، خازن ندارد. در نتیجه از قدرت موتور پایین‌تری برخوردار است و معمولا برای کولرهای 4000 هزار استفاده می‌شود.

۳- فرق موتور کولر یک دوم (2/1)  با یک سوم (3/1)

موتورهای یک دوم و یک سوم هر دو بدون خازن هستند و با توجه به عملکردی که دارند در ظرفیت‌های مختلف کولر مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتورهای با یک دوم اسب بخار، مختص به کولرهای 4 هزار تا 5 هزار و از موتورهای با یک سوم اسب بخار برای کولرهای 3500 تا 4000 استفاده می‌شود.

نکات مهم در خرید موتور کولر 

از آنجایی که موتور کولر آبی یک قطعه بسیار حساس و مهم محسوب می‌شود، طبیعی است که نیاز باشد در هنگام خرید به نکات بسیاری توجه داشته باشید. در ادامه “راهنمای خرید موتور کولر آبی” برخی از مهم‌ترین نکات که باید برای خرید موتور کولر گازی به آن توجه شود را بیان خواهیم کرد. 

1- میزان مصرف انرژی موتور 

هیچ‌یک از ما دوست نداریم وسیله‌ای را خریداری کنیم که هر ماه هزینه زیادی برای ما به دنبال داشته باشد. به همین دلیل تقاضا برای خریداری قطعات و دستگاه‌های کم مصرف افزایش می‌یابد. این نکته در هنگام خرید موتور کولر گازی نیز صدق می‌کند. موتورهای کم مصرف که دارای رده انرژی A+ بهترین گزینه برای خرید هستند. البته احتمالاً چنین موتوری را در بازار پیدا نخواهید کرد، زیرا اکثر موتورها دارای رده انرژی B و C هستند.

2- میزان صدا تولیدی توسط قطعه 

از آنجایی که سر و صدا زیاد موتور کولر آبی ممکن است آرامش افراد را به هم زند بهتر است از موتورهایی استفاده کنید که در ساختار خود از بولبرینگ‌های مرغوب استفاده کرده‌اند. چرا که این موتورها نسبت به سایر موتورهای موجود در بازار صدای کمتری ایجاد می‌کنند. 

3- تناسب قدرت موتور و ظرفیت کولر آبی 

در هنگام انتخاب یک موتور کولر ایده آل لازم است تا شما ظرفیت دستگاه را نیز در نظر بگیرید. چرا که در غیر این صورت طول عمر موتور شما به طور قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد. به عنوان مثال موتورهای سه چهارم اسب بخار بهترین گزینه برای ظرفیت ۶۵۰۰ به بالا هستند. برای کولرهای دارای ظرفیت ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ بهتر است از موتورهای یک دوم استفاده شود. همچنین موتورهای یک سوم و یک چهارم به ترتیب برای ظرفیت‌های ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ و ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ مناسب هستند. 

4- استفاده از کلاج در موتور کولر آبی 

کلاج قطعه‌ای است که بیشتر در دینام‌های با کیفیت دیده می‌شود. وظیفه آن افزایش سرعت و قدرت چرخش پروانه و تسمه توسط موتور است. متاسفانه باید بگوییم که بسیاری از موتورها از این قطعه بی نصیب هستند. دلیل این امر را می‌توان هزینه‌های بالا کلاج دانست. 

5- وجود یا عدم وجود پایه در کولر آبی 

موتور کولر آبی به دو دسته موتورهای بدون پایه و موتورهای پایه دار تقسیم بندی می‌شوند. سعی کنید تا حد امکان موتورهایی را خریداری کنید که پایه دار باشند. چرا که این موتورها نصب آسان‌تری دارند. اگر در هنگام خرید موتور بی‌پایه تهیه کنید بعدها در هنگام نصب نیاز پیدا خواهید کرد که پایه مناسب را بیابید. این امر ممکن است کمی برای شما دردسر ساز باشد. پس چه بهتر است که از همان ابتدا نسبت به خرید موتورهایی اقدام کنید که پایه دار هستند. 

6- سایر ویژگی‌هایی که باید به آن‌ها توجه کرد

  • ضد اب بودن موتور بروز خرابی موتور کولر آبی را کاهش می‌دهد.
  • بلبرینگ‌های ضد گرد و غبار از خراب شدن موتور در زمان کم جلوگیری می‌کند.
  • داشتن کلاس عایق مناسب در برابر دما، راندمان کولر را بالا می‌برد.
  • عدم برخورداری از سیم‌پیچ مسی، قدرت و توان موتور کولر آبی را کم می‌کند.

بهترین مارک موتور کولر آبی 

هنگامی که با قصد خرید موتور کولر آبی روانه بازار می‌شوید با برندهای مختلفی برخورد خواهید کرد. همین موضوع باعث می‌شود تا این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که از زمان این همه برند سازنده کدام یک بهترین است؟ یا به عبارت دیگر بهترین مارک موتور کولر آبی کدام است؟ 

تجربه مصرف کنندگان نشان داده است که بهترین مارک موتور کولر آبی الکتروژن و موتوژن است‌. این دو برند برتر به دلیل ساخت موتورهایی با کیفیت بالا، طول عمر طولانی و همچنین قیمت مناسب توانسته‌اند نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند. به گونه‌ای که هر گاه سخن از بهترین مارک موتور کولر آبی می‌شود، نام این دو مجموعه به میان می‌آید. 

  • موتوژن: شرکت الکتروموتور موتوژن بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید انواع الکتروموتور تک فاز و سه فاز دارد. در بازار برند موتوژن با نام‌های موتور ژن، الکتروموتورژن و موتوژن تبریز قابل شناسایی هستند. محصولات این برند از کیفیت خوبی برخوردار هستند.
  • الکتروژن: الکتروژن از برندهای معتبر بازار محسوب می‌شود که محصولات خود را برای کولرهای 3000، 5000 و 7000 به بازار عرضه می‌کند. قیمت مناسب موتور کولرهای آبی الکتروژن را باید مزیت عمده این برند نسبت به موتوژن دانست.

جمع بندی؛ بهترین موتور کولر آبی را از کجا بخریم؟

موتور کولر آبی یکی از اجزای مهم کولر است که اگر اصولی خریداری شود تا مدت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. شناخت اجزای موتور کولر آبی، آشنایی با انواع موتور کولر و نکات مهم خرید موتور کولر آبی، مباحثی بود که در مقاله راهنما خرید موتور کولر آبی به آن پرداختیم. پس از خواندن این مطلب ممکن است از خود بپرسید بهترین موتور کولر آبی را از کجا بخریم؟ برای خرید بهترین موتور کولر ابتدا از راهنمای خرید موتور کولر آبی کمک بگیرید و همه نکات گفته شده در این مطلب را بخاطر بسپارید. سپس می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر حضوری یا اینترنتی فروش انواع موتور کولر آبی مراجعه کنید. معمولا این فروشگاه‌ها با هدف جلب رضایت مشتری سعی می‌کنند بهترین برندهای موتور کولر آبی را به شما معرفی کنند. با قیمت مقرون‌به‌صرفه آن‌ها را به‌فروش برسانند و خدمات پس از فروش و  گارانتی نیز از امکانات فروشگاه‌های معتبر است.

دیدگاه های کاربران

29 دیدگاه ثبت شده است . در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید

  • سلام ، عرض ادب

    برای کولر ۴۵۰۰ می‌شود

    موتور ۳/۴ استفاده کرد.

    ۴ طبقه تک واحدی و
    طبقه دوم هستیم از کارشناسان محترم درخواست دارم که ،

    برای بازدید هوا خنک از کولر
    و سرعت باد بهتر وبیشتر ، چه پیشنهادی می‌دهید.

    باتشکر . تهران

    • سلام افشین عزیز
      برای انتخاب موتور کولر مناسب میتونید وارد دسته بندی موتور کولر بشید و فیلم موجود در ادامه صفحه رو مشاهده کنید

    • سلام و وقت بخیر
      محل قرارگیری کولر و پوشال‌ها رو بررسی کنید حتماً.
      اگر امکان نصب سایه بان برای کولر داشته باشید، راندمانش افزایش پیدا می‌کند.

  • سلام استاد تشکر از توضیحات شما استفاده کردیم
    اما میخواستم سوال کنم چرا از کلمه دینام استفاده می کنید مگر دینام تولید برق نمی کند در صورتیکه شما با الکتور موتور سروکار دارید یعنی تولید انرزی الکتریکی به مکانیکی
    ممنون

    • سلام و وقت بخیر
      حرف شما صحیحه اما تو بازار با این نام نیز محصول شناخته میشه.

  • درود
    من بجای سایه بان اومدم کل بدنه کولر و کانال تا اخرین نقطه بیرونیش رو رنگ سفید زدم. تاثیرش خوب بود.هزینه هم زیاد نداره.در ضمن سرویس مرتب برا کولر آبی لازمه.نکته دیگه برا انتخاب توان موتور کیفیت کانال اونه.چند سال پیش خانه ای بودم ک کولر پشت بام بود و من طبقه دوم. حدود ۷ متر کانال که دو بار برگردان شده بود کلی بازده رو کم میکرد.

    • سلام و وقت بخیر
      خیلی ممنون از به اشتراک گذاری تجربه ارزشمندتون 🌺🙏

  • باعرض سلام و احترام
    با توجه به اضافه شدن الکتروموتورهای BLDC کولر آبی به سبد مصرف کنندگان در ایران، بهتر است در مقاله مذکور به این نوع الکتروموتورها که در مصرف برق و انرژی صرفه جویی بالای ۶۰% دارند اشاره نمایید. دوام و طول عمر این نوع موتورها بخاطر حذف جاروبک ها و همچنین کنترل کاهش دمای داخلی موتور بیشتر می باشد. درضمن شرکت مهرصنعت دیارنون الکتروموتورهای BLDC در شمایل همان الکتروموتورهای قدیمی قفس سنجابی تولید می کند که قابلیت استفاده بر روی کولرهای قدیمی دارای تسمه و فولی می باشد.
    باتشکر

    • سلام و وقت بخیر
      ممنون از توضیحات‌تون
      می‌تونید برای اضافه شدن محصولات به فروشگاه آرتا الکتریک، با شماره‌های شرکت تماس بگیرید تا هماهنگی‌های لازم انجام بشه.

  • پس کولرهایی که خازن دارن دیگه سیم پیچ ندارن ؟؟ به جز همون مدل ۷۰۰۰ که گفتید هر دو رو داره برای توان بالاش ؟؟ درست فهمیدم ؟؟ پس من می‌خوام یک ۴۰۰۰ یا ۴۵۰۰ بگیرم باید بگم مدل خازن دار میخوام؟؟ که میشه همون توان یک دوم

    • با سلام موتورکولرهای خازن دار دارای عمر بیشتر ولی غیر قابل تعمیر و فیک میباشند شما موتور کولر بدونه خازن تهیه کنید که بعد از چند سال بتونبد تعمیر کنید و اصل هم باشه

  • سلام متاسفانه موتور کولر من را دزدیند،برای خرید چه موتوری بخرم.روی خود لیبل کولر 4900cfm ،ولی اطلاعات موتور دورتند نوشته 3/4 ، نمیدانم متور5 یا7هزاربخرم.لطفا راهنمایی بفرمایید

    • سلام، خیلی متاسفیم برای اتفاق رخ داده. با توجه به توضیحات خودتون و اعلام مقدار 4900CFM موتور کولر مناسب برای کولر شما موتور 3/4 که مناسب کولر های 5000 تا 7000 است.

  • باسلام برای کولر ۳۲۰۰ از موتور ۱/۳ میشه استفاده کرد یا باید ۱/۴ تهیه کنم .؟ سپاس

    • سلام. میتونید از موتور 1/3 برای کولر 3200 استفاده کنید.

  • سلام
    در برخی کولرهای ابی یک خازن توسط یک پیچ به بدنه کولر متصل شده، کاربرد این خازن چیه و به چه صورت در مدار قرار میگیره؟

  • باسلام کولر هفت هزار می‌باشد اما موتور پنج هزار پیشنهاد شما چیه برا سرمای بیشتر

    • اول از همه باید موتور کولر متناسب با حجم کولرتون تهیه کنید. در این صورت میتونید حجم سرمای بیشتری داشته باشید

  • کولر ما مدل 7000هست دیروز نیم سوز هست اولا آیا آن را تعمیر کنیم یا بخریم و و دوما تک فاز خوب یا دوتا فاز؟

    • سلام مصطفی عزیز، بهتره که یک موتور جدید خرید کنید که گارانتی داشته باشه. اما در مورد فاز باید گفت که می‌تونید موتور تکفاز دارای خازن تهیه کنید که خازن ها وظیفه راه اندازی موتور رو دارند.

  • سلام من کولر خونه رو روشن میکنم یه افت ناگهانی ایجاد میشه و همه محافظ های لوازم خونه برق رو قطع میکنند دلیل خاصی داره یا راه حلی؟

    • سلام. احتمالا موتور کولر آسیب برقی دیده که موقع استارت ولتاژ زیادی میکشه که باعث افت ولتاژ بقیه دستگاه های متصل میشه. بهتره یک متخصص کولر رو بازدید کنه

  • سلام خسته نباشید کولر ماخازن آن به بدنه بسته شده بود موتور که سوخت یک دینام خریدم که خازن روی آن است ولی الان برق به دینام نمیاد البته خازن بدنه را قطع کردم الان برق تا جعبه تقسیم میاد

  • سلام کولر بنده بعضی وقتها که روشنش میکنم روشن نمیشه باید حتما مجدد خاموش روشن کنم که روشن بشه ولی بیشتر وقتها درسته فقط گاهی وقتها یعنی وقتی پمپ آب رو میزنم پمپش کار میکنه و بعد که موتورشو که از قبل روی دور کند هست میزنم موتور نمیچرخه و یه صدای وزوزی میکنه بعد که مجدد خاموش روشن میکنم روشن میشه

    • با درود-ايراد از كليد كولر هست باتعويض كليد٣تايي مشكل حل ميشه/صداي وز احتمال زياد از خوردگی پلاتینهای کلیدهست

    • باسلام دینام کولرماداری دوخازن بود که متأسفانه سوخته کولرسازمحترم یه دینام موتوژن برام تهيه کرده که خازن نداره وسادس خواستم بدونم آیاازلحاظ خنکی ومصرف برق تفاوتی داره یا نه ممنون میشم پاسخ بدید🙏

  • ایا می توان برای کولر۳۵۰۰ آرامش که باتسمه کارمی کند ازموتورکم مصرف که بدون تسمه کارمی کند استفاده کرد؟

    • بله میشه موتور ها رو جابجا کرد باید از متخصص کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.